Carbon Studio reorganizuje grupę. Łączy się z Iron VR

ANB
opublikowano: 2024-04-28 20:00

Spółka szykuje się do przejścia z NewConnect na główny parkiet w Warszawie. Dzięki fuzji chce wzmocnić swoją markę i podnieść wartość biznesu.

Przeczytaj i dowiedz się:

  • jaki jest cel fuzji Carbon Studio z Iron VR i reorganizacji grupy
  • jaki jest harmonogram wprowadzenia spółki na GPW
  • jakie działania będzie podejmować zintegrowany zespół pod marką Carbon Studio
Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

Carbon Studio, notowany na NewConnect producent gier i aplikacji VR (wirtualna rzeczywistość), realizuje zapowiadaną fuzję w obrębie grupy i przejmuje Iron VR. Carbon Studio zakończył proces rejestracji podwyższenia kapitału zakładowego związanego z połączeniem spółek. W kolejnym kroku planuje rozpocząć proces ubiegania się o wprowadzenie akcji połączeniowych do obrotu na rynku NewConnect.

Fuzja ma na celu uproszczenie struktury grupy, optymalizację kosztów i podniesienie wartości Carbon Studio, które planuje przejście z NewConnect na główny parkiet Giełdy Papierów Wartościowych. Złożenie prospektu emisyjnego do Komisji Nadzoru Finansowego może nastąpić jeszcze w 2024 r.

– Za nami kluczowy etap związany z rejestracją połączenia przez KRS, co oznacza formalne przejęcie Iron VR przez Carbon Studio. Stworzenie jednego silnego oraz rozpoznawalnego brandu ułatwi nam dotarcie do kluczowych partnerów biznesowych i zaowocuje kontraktami. To najlepszy sposób na dalszy dynamiczny rozwój Carbon Studio i zwiększanie wartości spółki – mówi Błażej Szaflik, prezes Carbon Studio, cytowany w komunikacie.

Zaznacza, że wprowadzanie na NewConnect małych studiów z branży gamedev to długa droga. Iron VR nieprędko trafiłby na mały parkiet. Dzięki fuzji obecni udziałowcy w niedalekiej przyszłości staną się współwłaścicielami dużo większego brandu.

Aleksander Caban, członek zarządu Carbon Studio, dodaje, że połączenie owocuje także ograniczeniem kosztów działania firm – przeprowadzono m.in. rewizję zatrudnienia i zlikwidowano dublujące się stanowiska.

– Część zespołu Iron VR realizuje już prace przy projektach Carbon Studio – mówi Aleksander Caban.

– Z punktu widzenia działalności grupy kapitałowej efektywniejsze jest realizowanie wszystkich prac w ramach Carbon Studio, bardziej rozpoznawalnego podmiotu o wieloletniej historii produkcyjnej. Dzięki przejęciu Iron VR mamy szansę rozwijać nowe, w tym niezapowiadane do tej pory projekty oraz udoskonalać i komercjalizować prototypy, nad którymi pracował zespół deweloperów z Iron VR – dodaje Błażej Szaflik.

Carbon Studio na NewConnect zadebiutowało w 2019 r. Niedługo potem, już na początku 2020 r., firma poinformowała o powołaniu spółki zależnej – Iron VR, której zadaniem miała być produkcja mniejszych gier VR o niewysokich budżetach.