Cargo ma ambitny plan

Katarzyna Kapczyńska
opublikowano: 27-11-2018, 22:00

Inwestorzy dobrze przyjęli założenia strategii PKP Cargo na lata 2019-23.

Zgodnie ze strategią PKP Cargo zwiększy udziały w krajowych przewozach kolejowych w 2023 r. do 65 proc. rynku mierzonego pracą przewozową. Urząd Transportu Kolejowego podaje, że po trzech kwartałach tego roku sięgnął 48,11 proc. Zakładane jest też tempo wzrostu ceny akcji wyższe od wzrostu wartości indeksu WIG30. Grupa planuje też, że od 2019 r. coroczny zysk netto będzie na poziomie minimum 5 proc. przychodów, a od 2023 r. wskaźnik wzrośnie do minimum 8 proc. przychodów.

— Konsens rynkowy na przyszły rok zakładał marżę netto w wysokości około 4,6 proc., osiągnięcie 5 proc. mogłoby zostać przyjęte pozytywnie. Po stronie kosztów, takich jak płace, elektryczność, dostęp do infrastruktury, pole do zmian na przyszły rok jest już ograniczone, więc zakładam że spółka optymistyczniej patrzy na możliwość podnoszenia stawek przewozowych. Wystarczy korekta na przykład o 1 proc. w przyszłym roku w stosunku do zakładanych, i prognozowany przez spółkę minimalny poziom marży byłby osiągalny — twierdzi Dominik Niszcz, analityk Raiffeisena.

Cel na 2023 r. uważa on bardzo ambitny.

— Nie zakładam, by spółka była w stanie regularnie generować tak wysokie marże, bazując na posiadanych zasobach. Nie można jednak wykluczyć przejęć biznesów charakteryzujących się wyższą marżą. Przy niskim koszcie finansowania mogłoby to skutkować poprawą marży w całej grupie — ocenia Dominik Niszcz.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Katarzyna Kapczyńska

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Wyniki spółek / Cargo ma ambitny plan