Carrefour dołączył do Paybacku

Mariusz BartodziejMariusz Bartodziej
opublikowano: 2024-05-27 20:00

Francuska sieć sklepów weszła do największego w Polsce multibrandowego programu lojalnościowego. Na razie częściowo.

Przeczytaj artykuł i dowiedz się:

  • od jakiej skali współpracę zaczynają w Polsce Carrefour i Payback
  • na jakie korzyści liczą
Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

Carrefour zastąpi Kaufland w roli strategicznego partnera Loyalty Partner (operatora programu Payback) w Polsce — poinformował PB w listopadzie jako pierwszy. Strony zapowiedziały start współpracy dopiero na połowę 2024 r. z uwagi skalę i skomplikowany charakter integracji. Właśnie ruszyły.

W sklepach i online

Od 27 maja klienci prawie 250 hiper- i supermarketów Carrefour Polska oraz jego sklepu internetowego mogą zbierać punkty Paybacku i wymieniać je na nagrody lub obniżenie ceny zakupów. Kolejne placówki będą dołączały sukcesywnie. Dotychczasowy program lojalnościowy sieci został zintegrowany z platformą nowego partnera.

— Jestem pewien, że klienci sieci Carrefour docenią wyjątkowe benefity przygotowane przez partnerów Paybacku zarówno w sklepach stacjonarnych, jak też online. Dla nas kluczowe jest wzmacnianie i stałe poszerzanie naszej wyjątkowej koalicji, by z jednej strony klienci mogli zdobywać punkty w kolejnych sieciach, a z drugiej, by nasi partnerzy mieli możliwość nawiązywania relacji biznesowych z nowymi podmiotami, co przyczynia się i do zdobywania nowych klientów, i lepszego poznawania obecnych — mówi Marcin Pilarski, dyrektor zarządzający Paybacku Polska.

Duzi partnerzy

Francuski Carrefour to detaliczny gigant, niemniej w Polsce nie ma wyjątkowo mocnej pozycji. Dzięki obrotom generowanym przez ponad 900 sklepów w sześciu formatach (liczbowo najwięcej jest franczyzowych Carrefour Express) jest w gronie kilkunastu największych sieci handlowych. Ma też 40 stacji paliw i 20 centrów handlowych o powierzchni ponad 230 tys. m kw. GLA (powierzchni najmu brutto).

W ciągu roku w sklepach Carrefoura robi zakupy około 8 mln osób. Podobna liczba jest zarejestrowana w Paybacku, największym multipartnerskim programie lojalnościowym w Polsce, natomiast z aplikacji korzysta aktywnie ponad 1 mln Polaków w ciągu miesiąca.

— Strategicznym celem naszej grupy jest osiągnięcie w 2026 r. 60-procentowego udziału w przychodach lojalnych, czyli regularnie powracających klientów. W Polsce przekracza on 30 proc., a w 2024 r. ma się zbliżyć do 40. Co roku zwiększamy liczbę lojalnych klientów średnio o 15 proc. i wierzymy, że Payback pomoże nam przyspieszyć ten proces. Dzięki temu partnerstwu zaoferujemy klientom niższe ceny, dodatkowe możliwości oszczędzania oraz hiperspersonalizowaną ofertę, w jeszcze większym stopniu wykorzystując dane i sztuczną inteligencję — mówił Robert Stupak, członek zarządu oraz dyrektor marketingu, digitalu, e-commerce i IT w Carrefourze Polska.