Carsmile dostał miliony na rozwój

opublikowano: 05-02-2019, 22:00

Pół roku temu zaproponowali Polakom wynajmowane online auta w abonamencie. Teraz do „car(fin) techowej” platformy przekonali inwestorów.

Budowanie technologicznych start-upów przestało być już w naszym kraju domeną studentów. Na startupową scenę wchodzą menedżerowie z wieloletnim doświadczeniem zawodowym i właśnie ich umiejętności biznesowe oraz rynkowe rozeznanie przekonuje inwestorów do wspierania projektów stawkami, na które nowicjusze nie mogliby liczyć. Sporą kwotą zasilony został właśnie Carsmile (kwota transakcji nie jest upubliczniana). Dzięki tej transakcji spółka uzyskała 8-cyfrową wycenę po zaledwie pół roku od startu działalności operacyjnej.

Dostrzegamy ogromny potencjał w rynku samochodów używanych. Popyt ze
strony konsumentów, w tym przedsiębiorców, jest bardzo duży. Zastanawiamy się,
jak ten rynek zdigitalizować, a jednocześnie dać nabywcom narzędzia, które
ograniczyłyby ryzyko zakupu aut używanych — zapowiadają Michał Knitter i Łukasz
Domański, założyciele Carsmile.
Zobacz więcej

DRUGA ODSŁONA:

Dostrzegamy ogromny potencjał w rynku samochodów używanych. Popyt ze strony konsumentów, w tym przedsiębiorców, jest bardzo duży. Zastanawiamy się, jak ten rynek zdigitalizować, a jednocześnie dać nabywcom narzędzia, które ograniczyłyby ryzyko zakupu aut używanych — zapowiadają Michał Knitter i Łukasz Domański, założyciele Carsmile. Fot. ARC

Finansowym i strategicznym partnerem platformy internetowej umożliwiającej długoterminowy wynajem i leasing samochodów został fundusz Solter Capital, w którego portfelu są takie spółki, jak Bakalland, Delecta, Dekada, Attis Broker czy Cenatorium.

Tomasz Witczak, partner w Solter Capital, zaznacza, że model, w jakim działa Carsmile, wpisuje się w strategię inwestycyjną funduszu. Na jego celowniku są obecnie m.in. projekty technologiczne uaktywnione w sektorach takich jak nieruchomości, pośrednictwo ubezpieczeniowe,motoryzacja — w których nadal dominują konwencjonalne modele sprzedaży. Jest więc w nich sporo miejsca, zapotrzebowanie na digitalowe rozwiązania i alternatywne formuły obsługi klienta.

Carsmile powstał z inicjatywy Łukasza Domańskiego i Michała Knittera, którzy wcześniej wspólnie tworzyli m.in. platformę Happy Miles w ramach Idea Banku. Tym razem skoncentrowali się na sektorze motoryzacyjnym, przenosząc do niego „technologiczne spojrzenie” wyniesione z bankowości — stąd też sami o nowym projekcie mówią „car(fin)tech”. Wypracowali model, który pozwolił im przenieść do przestrzeni online to, co dotychczas było realizowane głównie w stacjonarnych punktach obsługi — od wyboru samochodu, poprzez weryfikację danych użytkownika, podpisanie umowy wynajmu lub leasingu, aż po wycenę wartości auta po okresie eksploatacji.

Jak wylicza Łukasz Domański, przez Carsmile przewinęło się już 0,5 mln użytkowników. Dotychczas podpisano z klientami ok. 500 umów (wliczając te, w których firma jest pośrednikiem leasingowym).

Jedna czwarta klientów korzysta z leasingu, a trzy czwarte konsumentów i mikroprzedsiębiorców sięga po ofertę samochodu w abonamencie. Przekonanie Polaków, że bardziej opłacalne niż posiadanie samochodu może być jego wypożyczenie, to jedno z największych wyzwań, jakie postawili przed sobą założyciele Carsmile.

Na platformie dostępnych jest obecnie ok. 500 aut 30 marek. Automatyzacja dodawania kolejnych pojazdów, a w szczególności stworzenie inteligentnego algorytmu szacującego wartość samochodu po okresie najmu, to jeden z celów na najbliższy czas. Kolejnym jest stworzenie nowej platformy, która otwierałaby Carsmile na rynek samochodów używanych, poleasingowych lub po okresie pierwszego najmu.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Anna Bełcik

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu