CCC podało wstępne wyniki za I kwartał 2023

Kamil ZatońskiKamil Zatoński
opublikowano: 2023-05-09 07:53

CCC odnotowało 89 mln zł EBITDA w I kwartale roku obrotowego 2023. To wynik analogiczny jak w zeszłym roku, ale jednocześnie o 14 proc. wyższy od konsensu prognoz analityków.

Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

Przychody sieci sklepów modowych wyniosły 2,06 mld zł (o 10 proc. więcej r/r), a strata operacyjna 74 mln zł. Analitycy oczekiwali 31 mln zł straty.

Spółka zanotowała spadek jednostkowej marży brutto ze sprzedaży z 56,5 do 53 proc. Tłumaczy go wysoką sprzedażą przecenionej kolekcji AW w lutym w związku z długo utrzymującą się zimą oraz uruchomieniem dodatkowych mechanik promocyjnych w związku z niższą siłą zakupową konsumenta oraz niesprzyjającą odsprzedażą kolekcji SS (chłodna wiosna).

Na poziomie grupy marżą brutto ze sprzedaży zmniejszyła się z 49 do 46,1 proc. Udział e-commerce’u wyniósł 53 proc.