Czytasz dzięki

CCC podniósł prognozy wyników finansowych na 2005 r.

(Paweł Kubisiak)
opublikowano: 11-08-2005, 16:07

Polkowicki producent i dystrybutor obuwia CCC podwyższył prognozę tegorocznych zysków i przychodów, a nowe szacunki są wciąż oparte na ostrożnych założeniach, powiedział w czwartek prezes spółki.

Polkowicki producent i dystrybutor obuwia CCC podwyższył prognozę tegorocznych zysków i przychodów, a nowe szacunki są wciąż oparte na ostrożnych założeniach, powiedział w czwartek prezes spółki.

Obecnie firma zakłada, że zarobi netto 37,1 miliona złotych wobec planowanych wcześniej 31,4 miliona, a prognozy dotyczące przychodów wzrosły do 330,5 miliona z wcześniej zakładanych 325 milionów. W pierwszym półroczu spółka zarobiła netto 18,65 miliona złotych przy przychodach w wysokości 155,5 miliona.

- Ta prognoza również jest ostrożna. Drugie półrocze jest zwykle lepsze od pierwszego -- powiedział dziennikarzom Dariusz Miłek, prezes zarządu CCC, podkreślając, że zamierza 25 procent tegorocznego zysku przeznaczyć na dywidendę. - Założeniem na drugie półrocze jest otwieranie kolejnych sklepów. Mamy obecnie podpisanych 31 umów na nowe sklepy w Polsce i 6 w Czechach. Z tego planujemy otworzyć w tym roku jeszcze 20 w Polsce i 4 w Czechach, czyli odpowiednio o 7 i 3 więcej niż planowaliśmy wcześniej - dodał.

Sieć salonów sprzedaży CCC obejmuje obecnie 291 punktów, w tym 89 sklepów własnych - o 22 więcej niż na koniec 2004, 8 kiermaszy, 4 sklepy w Czechach, 141 sklepów franszyzowych i 49 sklepów partnerskich. Jest to jedna z największych w kraju sieci detalicznych pod względem liczby punktów.

Docelowo, do końca roku 2007 roku spółka chce mieć sieć 300-350 salonów, w tym 200 sklepów własnych i 40 na rynku czeskim. Na razie za granicą firma chce się skupić na Czechach, rozważa jednak możliwość wejścia z marką na inne rynki regionu na zasadzie franszyzy. Eksport stanowi obecnie tylko 3,3 procent sprzedaży.

DA, REUTERS

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: (Paweł Kubisiak)

Polecane