CD Projekt nie martwi się wyceną

Grzegorz Suteniec
opublikowano: 26-06-2018, 22:00

Potencjał sprzedażowy „Cyberpunka 2077” ma być znacząco wyższy niż „Wiedźmina”.

Choć przez ostatni rok kurs CD Projektu zyskał ponad 100 proc., a kapitalizacja przebiła rekordowe 16 mld zł, zarząd spółki nie przejmuje się wyceną.

Zobacz więcej

Fot. Marek Wiśniewski

— Z podobną sytuacją mamy do czynienia już kilka lat. Nie przejmujemy się tym bardziej niż np. tym, jak zostanie przyjęty gameplay „Cyberpunka”. Oczekiwania są duże i najważniejsze jest, aby im sprostać. Do tej pory nam się to udawało — mówi Adam Kiciński, prezes CD Projektu.

To właśnie oczekiwania co do gry „Cyberpunk 2077” są w ostatnim czasie główną siłą napędzającą zwyżki kursu producenta gier. We wtorek CD Projekt zaprezentował fragment rozgrywki dla dziennikarzy i analityków, którzy nie oglądali go na targach E3 w Los Angeles. 50-minutowy gameplay został bardzo dobrze przyjęty. Świat przedstawiony w grze zawiera wiele szczegółów. Przedstawiciele CD Projektu poinformowali, że nie jest to jeszcze wersja „alfa”. Potwierdzili, że gra będzie wydana na PC, Xbox One i PS4. Obecnie pracuje nad nią ponad 350 osób.

Gra ma oferować co najmniej tyle rozgrywki, ile „Wiedźmin 3”. W przeciwieństwie do niego wydarzenia z „Cyberpunka” prezentowane są z perspektywy pierwszej osoby (FPP), a zmiana perspektywy nastąpi w przerywnikach filmowych oraz podczas prowadzenia pojazdów. Informacja, że będzie to FPP, wywołała duże poruszenie wśród niektórych graczy i dziennikarzy. Zdaniem prezesa,pierwszoosobowy RPG nie zawęzi grona odbiorców, a wręcz przeciwnie.

— Gra RPG osadzona w niedalekiej przyszłości daje potencjalnie dużo szersze grono odbiorców, niż to było w przypadku „Wiedźmina”. Dlatego, naszym zdaniem, potencjał sprzedażowy „Cyberpunka” jest dużo wyższy niż „Wiedźmina” — mówi Adam Kiciński.

CD Projekt konsekwentnie odmawia podania daty premiery gry. Wśród analityków konsens wydaje się przesuwać na 2020 r. Termin jest o tyle prawdopodobny, że spółka mogłaby przy okazji skorzystać na zainteresowaniu oryginalną grą „Cyberpunk 2020”, która ukazała się w 1990 r. w wydaniu pudełkowym, a wówczas będzie obchodziła 30. rocznicę.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Grzegorz Suteniec

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Wyniki spółek / CD Projekt nie martwi się wyceną