CD Projekt opóźnia gry na nowe konsole

Grzegorz Suteniec, KZ
opublikowano: 2021-10-20 17:24

CD Projekt, który wcześniej zapowiedział, że wersje gier „Cyberpunk 2077“ i „Wiedźmin 3“ ukażą się przed końcem roku, zdecydował o opóźnieniu ich wydania.

Przeczytaj artykuł i dowiedz się:

  • Jaki jest powód opóźnienia premier
  • Kiedy ukażą się gry
  • Jak sprawę skomentował dyrektor z CD Projektu
  • Jak informacje komentują analitycy
  • Jak na doniesienia zareagowały ADRy CD Projektu, a jak kurs akcji na GPW

Wersje „Cyberpunk 2077“ i „“Wiedźmin 3: Dziki Gon“ na konsole nowej generacji tj. Xbox Series X|S oraz PlayStation 5 nie ukażą się przed końcem roku.

„Zarząd informuje, iż bazując na rekomendacji osób zarządzających produkcją, podjął decyzję o przeznaczeniu dodatkowego czasu na prace nad oboma projektami. Aktualnym celem spółki jest wydanie gry „Cyberpunk 2077“ na konsole nowej generacji w pierwszym kwartale 2022 r. zaś gry „Wiedźmin 3: Dziki Gon“ na konsole nowej generacji w drugim kwartale 2022 r. – czytamy w raporcie.

Decyzję skomentował w mediach społecznościowych Paweł Sasko, Lead Quest Designer “Cyberpunka 2077” i “Wiedźmina 3”.

“Chcemy dać Wam najlepsze możliwe wersje obu gier i chcemy to zrobić dobrze” - napisał na Twitterze.

We wrześniowej rozmowie z Bloombergiem prezes CD Projektu Adam Kiciński nie chciał potwierdzić, czy termin wydania “Cyberpunka” w wersji na nowe konsole zapowiedziany przed końcem 2020 r. zostanie dotrzymany. Zaznaczył jednak, że nie spodziewa się “efektu wow”, ale raczej stopniowej poprawy percepcji gry i jej sprzedaży.

We wtorek pojawiła się informacja, że “Wiedźmin 3” na PS5 i Xbox Series S/X otrzymał klasyfikację wiekową PEGI. To wzbudziło oczekiwania na szybka premierę gry na te platformy.

“To negatywna informacja. Wprawdzie na wrześniowej konferencji padły takie zdania, w których spółka podtrzymywała, że planem jest debiut wersji gier „Cyberpunk 2077" i „Wiedźmin 3" na nowe konsole do końca tego roku, jednocześnie jednak zastrzegła, że może on ulec zmianie. Liczyliśmy jednak, że co najmniej jeden z wyżej wspomnianych tytułów (W3) zadebiutuje pełnoprawnie na next-genach w tym roku. Tym samym wyraźnie skorzysta on na zbliżającym się drugim sezonie serialu Wiedźmin od Netflixa i wesprze wyniki spółki w końcówce roku” - komentuje Krzysztof Tkocz, analityk DM BDM.

W raporcie z 7 października Piotr Poniatowski, analityk z BM mBanku (jego rekomendacja to “kupuj” z ceną docelową 238 zł) pisał, że jego bazowym założeniem jest, że zarówno “Wiedźmin 3”, jak i “Cyberpunk 2077” na konsole nowej generacji będą miały premiery w grudniu tego roku.

W dzisiejszym komentarzu porannym ekspert podkreślił, że informacja jest wyraźnie negatywna zarówno dla obecnego sentymentu, jak i wyników finansowych spółki w 2021 roku.

“Liczyliśmy na wsparcie nowych publikacji w IV kw. 2021. Po komentarzach podczas konferencji za II kw. 2021 wzięliśmy pod uwagę możliwość opóźnienia premiery ”Cyberpunka 2077”, jednak spodziewaliśmy się, że premiera “Wiedźmina 3” odbędzie się wraz z premierą serialu Netflix (17 grudnia). Jedyną pociechą po tej negatywnej zapowiedzi może być to, że cele spółki wydają się być spójne z tym, co wcześniej komunikowała – od teraz stawiamy na jakość i nie stawiamy żadnych terminów“ - komentuje analityk.

Kacper Koproń, cytowany przez agencję Bloomberg, zwraca uwagę, że przeniesienie premier na I i II kw. 2022 oznacza, że odbędą się one w niskim sezonie, a gry zderzą się z konkurencją ze strony np. “Dying Light 2” czy “Destiny 2”.

Jego zdaniem opóźnienie pokazuje, że wciąż są techniczne problemy z optymalizacją skomplikowanej gry, co zmniejsza szanse na udaną ponowną premierę.

Informacja o opóźnieniu została opublikowana już po sesji w środę, na której zamknięciu kurs spółki osunął się o 1,96 proc. do 193,6 zł.

Na otwarciu sesji w czwartek kurs spadł o 5,3 proc. do 183,42 zł.