Czytasz dzięki

CDA w końcu debiutuje na NewConnect

opublikowano: 07-05-2019, 22:00

Operator serwisu wideo prawie półtora roku po zakończeniu oferty publicznej zacznie być notowany na alternatywnym rynku warszawskiej giełdy.

505 dni od chwili, gdy zakończyła się oferta publiczna, i 222 dni od chwili, gdy rada giełdy podjęła decyzję o dopuszczeniu akcji do obrotu. Tyle czasu musieli czekać inwestorzy spółki CDA.pl, by w końcu ujrzeć jej akcje w obrocie giełdowym. 8 maja spółka prowadząca serwis z wideo na życzenie zadebiutuje na rynku NewConnect.

Długie oczekiwanie na debiut ma kilka przyczyn. Najpierw CDA długo czekało na rejestrację emisji akcji przez sąd. Potem, już po wydaniu decyzji o dopuszczeniu do obrotu i złożeniu przez spółkę wniosku o wyznaczenie pierwszego dnia notowań, problemem stały się oskarżenia o piractwo. Jak pisaliśmy w „PB” w październiku ubiegłego roku, amerykańska organizacja MPAA, zrzeszająca studia filmowe, opublikowała dokument, w którym wymieniła ponad 30 serwisów internetowych z całego świata, które jej zdaniem łamią prawa autorskie.

Znalazło się wśród nich CDA, nazwane „najpopularniejszą piracką stroną internetową w Polsce”. Spółka odcinała się od tych zarzutów i podkreślała, że wprowadziła wiele mechanizmów zapobiegających publikowaniu nielegalnych treści i umożliwiających posiadaczom praw autorskich ich usuwanie. Debiut został jednak odsunięty w czasie.

„W związku z nowymi okolicznościami, które pojawiły się po podjęciu przez zarząd giełdy uchwały o wprowadzeniu akcji CDA do alternatywnego systemu obrotu, giełda podjęła czynności wyjaśniające”— informowało wtedy biuro prasowe GPW.

— Zakres czynności wyjaśniających jest objęty tajemnicą zawodową. Czynności te się zakończyły i podjęto decyzję o wyznaczeniu pierwszego dnia notowań akcji spółki — mówi Paweł Lasiuk, rzecznik GPW.

W dniu debiutu spółka ma opublikować również raport finansowy za pierwszy kwartał 2019 r. W 2018 r. wszystkie kluczowe wskaźniki urosły. Przychody zwiększyły się rok do roku o 60 proc. — do 27,99 mln zł, a zysk operacyjny o 86 proc. — do 6,6 mln zł. Na poziomie netto spółka zarobiła na czysto 5,4 mln zł, o 84 proc. więcej niż w 2017 r. CDA w ostatnich latach przebudowało model biznesowy. Ze spółki opierającej się na przychodach z reklam, wyświetlanych przy ogólnodostępnych filmach, przekształciła się w operatora, zarabiającego przede wszystkim na abonamentach płaconych przez użytkowników za dostęp do legalnych treści premium.

Na koniec ubiegłego roku w ramach płatnej subskrypcji w bazach CDA dostępnych było prawie 5,7 tys. filmów i seriali, a liczba aktywnych subskrybentów przekroczyła 172 tys.

Zgodnie z marcowymi wynikami badania Gemius/PBI strona CDA.pl była najpopularniejszym serwisem VoD w polskim internecie (bez uwzględnienia Youtube’a), notując 5,7 mln realnych użytkowników i 117,5 mln odsłon. Sekcja premium w tym zestawieniu była szósta, z wynikiem 2,66 mln realnych użytkowników i 30 mln odsłon. Wyprzedzały ją Player.pl (należący do TVN), VOD.pl z grupy Axel Springer, Netflix i serwis wideo TVP.

251dc9e0-90f6-11e9-bc42-526af7764f64
To musisz wiedzieć dziś rano
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
To musisz wiedzieć dziś rano
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany codziennie
Kamil Zatoński
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE

Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa.

Kliknij w link w wiadomości, aby potwierdzić subskrypcję newslettera.
Jeżeli nie otrzymasz wiadomości w ciągu kilku minut, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcel Zatoński

Polecane