CDA w końcu debiutuje na NewConnect

opublikowano: 07-05-2019, 22:00

Operator serwisu wideo prawie półtora roku po zakończeniu oferty publicznej zacznie być notowany na alternatywnym rynku warszawskiej giełdy.

505 dni od chwili, gdy zakończyła się oferta publiczna, i 222 dni od chwili, gdy rada giełdy podjęła decyzję o dopuszczeniu akcji do obrotu. Tyle czasu musieli czekać inwestorzy spółki CDA.pl, by w końcu ujrzeć jej akcje w obrocie giełdowym. 8 maja spółka prowadząca serwis z wideo na życzenie zadebiutuje na rynku NewConnect.

Długie oczekiwanie na debiut ma kilka przyczyn. Najpierw CDA długo czekało na rejestrację emisji akcji przez sąd. Potem, już po wydaniu decyzji o dopuszczeniu do obrotu i złożeniu przez spółkę wniosku o wyznaczenie pierwszego dnia notowań, problemem stały się oskarżenia o piractwo. Jak pisaliśmy w „PB” w październiku ubiegłego roku, amerykańska organizacja MPAA, zrzeszająca studia filmowe, opublikowała dokument, w którym wymieniła ponad 30 serwisów internetowych z całego świata, które jej zdaniem łamią prawa autorskie.

Znalazło się wśród nich CDA, nazwane „najpopularniejszą piracką stroną internetową w Polsce”. Spółka odcinała się od tych zarzutów i podkreślała, że wprowadziła wiele mechanizmów zapobiegających publikowaniu nielegalnych treści i umożliwiających posiadaczom praw autorskich ich usuwanie. Debiut został jednak odsunięty w czasie.

„W związku z nowymi okolicznościami, które pojawiły się po podjęciu przez zarząd giełdy uchwały o wprowadzeniu akcji CDA do alternatywnego systemu obrotu, giełda podjęła czynności wyjaśniające”— informowało wtedy biuro prasowe GPW.

— Zakres czynności wyjaśniających jest objęty tajemnicą zawodową. Czynności te się zakończyły i podjęto decyzję o wyznaczeniu pierwszego dnia notowań akcji spółki — mówi Paweł Lasiuk, rzecznik GPW.

W dniu debiutu spółka ma opublikować również raport finansowy za pierwszy kwartał 2019 r. W 2018 r. wszystkie kluczowe wskaźniki urosły. Przychody zwiększyły się rok do roku o 60 proc. — do 27,99 mln zł, a zysk operacyjny o 86 proc. — do 6,6 mln zł. Na poziomie netto spółka zarobiła na czysto 5,4 mln zł, o 84 proc. więcej niż w 2017 r. CDA w ostatnich latach przebudowało model biznesowy. Ze spółki opierającej się na przychodach z reklam, wyświetlanych przy ogólnodostępnych filmach, przekształciła się w operatora, zarabiającego przede wszystkim na abonamentach płaconych przez użytkowników za dostęp do legalnych treści premium.

Na koniec ubiegłego roku w ramach płatnej subskrypcji w bazach CDA dostępnych było prawie 5,7 tys. filmów i seriali, a liczba aktywnych subskrybentów przekroczyła 172 tys.

Zgodnie z marcowymi wynikami badania Gemius/PBI strona CDA.pl była najpopularniejszym serwisem VoD w polskim internecie (bez uwzględnienia Youtube’a), notując 5,7 mln realnych użytkowników i 117,5 mln odsłon. Sekcja premium w tym zestawieniu była szósta, z wynikiem 2,66 mln realnych użytkowników i 30 mln odsłon. Wyprzedzały ją Player.pl (należący do TVN), VOD.pl z grupy Axel Springer, Netflix i serwis wideo TVP.

To musisz wiedzieć dziś rano
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
×
To musisz wiedzieć dziś rano
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany codziennie
Kamil Zatoński
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcel Zatoński

Polecane