CEDC nie da premii

Przemek Barankiewicz
14-12-2006, 00:00

CEDC ustaliło cenę emisyjną 2,55 mln akcji na 86,29 zł. To równowartość 30 USD, ceny o 1 proc. niższej od wtorkowego kursu dystrybutora i producenta alkoholi na giełdzie Nasdaq.

O dyskoncie trudno mówić. Tym bardziej że średni kurs spółki na ostatnich 50 sesjach jest o 9 proc. niższy, a w ciągu ostatnich czterech miesięcy wycena CEDC wzrosła o połowę. Głównym powodem, obok dobrych wyników trzeciego kwartału (także Pol- mosu Białystok), wydają się właśnie plany wejścia na warszawską giełdę. Zachodni inwestorzy chyba zdążyli się już przekonać, że koszt kapitału jest tu niższy, przez co wyceny wyższe niż na innych parkietach.

Po ostatnim wzroście relacja cena/zysk CEDC przekroczyła już jednak 30, co skłania do dużej ostrożności. Pamiętajmy też, że rynek wódki w Polsce, który jest głównym obszarem działań spółki, kurczy się i trudno będzie powstrzymać tę tendencję.

Niejasne są też plany CEDC dotyczące Polmosu Białystok. Producent Żubrówki ma być wycofany z giełdy, ale w ostatnim wezwaniu Amerykanie zdołali zebrać z rynku zaledwie 2,8 proc. jego kapitału. Atutem spółki są szanse na wykorzystanie efektów synergii między przejmowanymi w ostatnich latach producentami alkoholu i siecią dystrybucji w regionie. Dzięki nim i ekspansji, CEDC może w ciągu kilkunastu miesięcy doprowadzić wskaźniki wyceny do rynkowego poziomu.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Przemek Barankiewicz

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / CEDC nie da premii