Do twojej floty wybraliśmy…
Chevroleta Cruze Kombi z benzynowym silnikiem 1,6 i wyposażeniem LS+ za 55 990 zł.
Mieliśmy dylemat. Diesel czy benzyna? W końcu stawiamy na jednostkę benzynową. Jest tańsza (o prawie 20 tys. zł), całkiem dynamiczna i oszczędna. Jeśli jednak twoje roczne przebiegi są większe niż 30 tys. km, rozważ diesla (tego 1,7 l).
Dlaczego 1,6? Po pierwsze: cena. Po wtóre: moc. 124 KM to na tle konkurencji najmocniejszy silnik (z najsłabszych w ofercie).
Nie proponujemy podstawowej wersji wyposażeniowej, bo kolejna jest tylko o 4 tys. zł droższa. To bardzo dobrze wydane 4 tys. zł. Klimatyzacja umili podróż, a fabryczny zestaw bluetooth uczyni ja bezpieczniejszą.
Warto kupić, bo…
Cena jest bardzo atrakcyjna.Jakość jest porównywalna z oferowaną przez droższą konkurencję.
Nawet podstawowe pakiety są bardzo dobrze wyposażone.
Trzeba pamiętać, że…
Chevroleta trudno odsprzedać za dobrą cenę. Znaczy: niska tzw. wartość rezydualna.
Obsługa posprzedażna poprawia się z roku na rok, ale daleko jej jeszcze do np. Skody.
Chevrolet ma niebieskie podświetlenie wnętrza. To rzecz gustu, ale mi się nie podoba.
Wyposażenie
LS. Zestaw podstawowy. Dostępny wyłącznie dla benzynowego silnika 1,6. Zawiera: system stabilizacji toru jazdy, sześć poduszek powietrznych, ABS, wyłącznik przedniej poduszki powietrznej, Isofix, system wspomagania nagłego hamowania i system kontroli trakcji oraz system odłączania pedałów podczas kolizji. Oparcie tylnej kanapy jest składane i dzielone (60/40), a przednie fotele mają sześciokierunkową regulację manualną. Kierownica jest regulowana w jednej płaszczyźnie, a szyby i lusterka sterowane elektrycznie. Przednie lampy mają funkcję „Follow Me Home”. Na pokładzie jest również zdalnie sterowany centralny zamek. Dla umilenia podróży – prosty zestaw audio (cztery głośniki i radio z CD/MP3). Jest też komputer pokładowy, dodatkowe gniazdo 12V z tyłu i w bagażniku. Do kompletu immobiliser. Felgi – 16-calowe stalowe. Tak wyposażone kombi można mieć już za 51 990 zł.
LS+. Ten pakiet też jest dostępy wyłącznie z silnikiem benzynowym 1,6. Wymaga dopłaty (do wersji LS) 4000 zł. W zamian na pokładzie Cruza Kombi pojawi się dodatkowo: podgrzewanie zewnętrznych lusterek, lepszy zestaw audio (sześć głośników, złącze USB, możliwość sterowania z kierownicy i bluetooth). Jest też manualna klimatyzacja, a klamki i lusterka polakierowane na kolor auta. Felgi – 16-calowe stalowe. Auto z tym pakietem kosztuje 55 990 zł.
LT. To pakiet jest dostępny z większością silników. Wyjątkiem jest diesel o pojemności 1,7 l i dwulitrowy w konfiguracji z automatyczną skrzynią biegów. LT ma to, co LS+ oraz: reflektory przeciwmgłowe, czujniki parkowania z tyłu, regulowaną w dwóch płaszczyznach kierownicę i tempomat. Dla silnia 1,4T standardem w tym pakiecie jest również system start&stop. Pojawia się dodatkowy schowek (na okulary), siatka w bagażniku i skóra (na kierownicy i gałce zmiany biegów). Jest też kilka dodatków stylistycznych i alarm. Dla silnika 1,4T standardem jest także system start & stop. Felgi stalowe, 16-calowe. Najtańszy Cruze Kombi LT to wydatek 59 990 zł (1,6 beznyna), najdroższy – 69 990 zł (2,0 diesel).
LT+. Wersja dostępna ze wszystkimi silnikami z wyjątkiem dwulitrowego diesla z automatem. Zawiera to, co LT, a także: siedmiocalowy kolorowy wyświetlacz z nawigacją GPS, automatyczną klimatyzację z czujnikiem jakości powietrza i 16-calowe felgi z aluminium. Przy silniku 1,4T lub dieslu 1,7 system start & stop. Ceny zaczynają się od 64 900 zł (1,6 benzyna).
LTZ. Zbytek. Niedostępny z benzynowym silnikiem 1,6 i dieslem 1,7. Jest to jedyna wersja wyposażenia dla zdecydowanych na silnik diesla 2,0 połączony z przekładnią automatyczną. Zawiera zestaw LT+ oraz: czujnik deszczu i system bezkluczykowego dostępu, elektrochromatyczne lusterko wewnętrzne, chromowane wykończenie linii okien i 17-calowe aluminiowe felgi. LTZ to również system start & stop (dla silnika 1,4T). Wybierający diesla z automatem za ten system muszą dopłacić 1750 zł. Ceny Cruze Kombi LTZ zaczynają się od 70 990 zł (benzyna 1,8), a kończą na 84 490 zł (dwulitrowy diesel z automatem).
Silnik benzynowy
1,6. Czterocylindrowy, rzędowy,DOHC. Dostępny wyłączniez 5-biegową skrzynią manualną.Napęd na przednią oś.
poj.1598 ccmmoc124 KMmaksymalny moment obrotowy (przy 4,2 tys. obr./min) 155 Nmprzyspieszenie od 0 do 100 km/h 12,6 s
prędkość maksymalna 191 km/hspalanie: w mieście 8,4 l/100 kmpoza miastem 5,2 l/100 km
1,8. Czterocylindrowy, rzędowy,DOHC. Dostępny wyłączniez 5-biegową skrzynią manualną.Napęd na przednią oś.
poj.1796 ccmmoc141 KMmaksymalny moment obrotowy (przy 3,8 tys. obr./min) 176 Nmprzyspieszenie od 0 do 100 km/h 11,0 s
prędkość maksymalna 200 km/hspalanie: w mieście 9,2 l/100 kmpoza miastem 5,3 l/100 km
1,4T. Czterocylindrowy, rzędowy,DOHC, doładowany. Dostępnywyłącznie z 6-biegową skrzyniąmanualną. Napęd na przednią oś.
poj.1364 ccmmoc140 KMmaksymalny moment obrotowy (przy 1,80-4,9 tys. obr./min) 200 Nmprzyspieszenie od 0 do 100 km/h 11,0 s
prędkość maksymalna 200 km/hspalanie: w mieście 7,4 l/100 kmpoza miastem 4,7 l/100 km
Silnik diesla
1,7 TD. Czterocylindrowy, rzędowy, DOHC, doładowany. Dostępny wyłącznie z 6-stopniową przekładnią manualną. Napęd na przednią oś.
poj. 1686 ccm moc 130 KM maksymalny moment obrotowy (przy 2,0-2,5 tys. obr./min) 300 Nm przyspieszenie od 0 do 100 km/h 10,4 s prędkość maksymalna 200 km/h spalanie: w mieście 5,4 l/100 km poza miastem 4,0 l/100 km
2,0 TD. Czterocylindrowy,rzędowy, doładowany. Dostępnyz 6-stopniową przekładniąmanualną lub 6-biegowymautomatem. Napęd na przednią oś.
poj.1998 ccmmoc163 KMmaksymalny moment obrotowy (przy 1,75-2,75 tys. obr./min) 360 Nmprzyspieszenie od 0 do 100 km/h 8,8 s
z automatem9,8 s
prędkość maksymalna 200 km/hz automatem 195 km/hspalanie: w mieście 6,8 l/100 kmz automatem bd. l/100 kmpoza miastem4,3 l/100 kmz automatem bd. l/100 km
Czy wiesz, że…
Cruze Kombi to jedno z najtańszych aut w swoim segmencie. Nawet najwięksi rywale (Kia i Hyundai) wycenili swoje kombi drożej. I to ze słabszymi silnikami.
Największą zaletą nowej linii Chevroletów jest ich cennik. Co ważne, niskie ceny nie oznaczają, że ta linia jest tandetna. Warto zaryzykować. Trzeba jednak pamiętać, że pięcioletni Chevrolet nie będzie kosztował tyle, co jego pięcioletni konkurent. Coś za coś.
Jak kupić, jak zapłacić?
Za gotówkę: 55 990 zł.
Na kredyt (miesięczna rata):
1102,55 zł
BNP Paribas – prowizja 1 proc., oprocentowanie rzeczywiste 8,74 proc.
1115,97 zł
Multibank – prowizja 3 proc., oprocentowanie rzeczywiste 9,43 proc.
1132,49 zł
Getin Bank – prowizja 1 proc., oprocentowanie rzeczywiste 10,27 proc. Założenia: 20 proc. opłaty własnej, czas kredytowania 48 mies. Waluta PLN Symulację przygotowano w oparciu o kalkulator Autoa.pl W leasingu (miesięczna rata): 1155,00 zł
20 proc. opłaty wstępnej, okres finansowania 48 miesięcy, wykup maksymalny 4,5 proc. Symulację przygotował Masterlease*. Wynajem (leasing z serwisem, miesięczna rata): 958,00 zł
20 proc. opłaty wstępnej, okres finansowania 48 miesięcy, wykup maksymalny 33,0 proc. Rata zawiera mechaniczny serwis gwarancyjny i pogwarancyjny w ramach łącznego limitu kilometrów 80 tys. oraz koordynację likwidacji szkód komunikacyjnych. Symulację przygotował Masterlease*.
*Symulacja nie jest ofertą handlową.
Podobne u konkurencji*
Kia Ceed SW 1,6 126 KM M Hyundai i30 Wagon 1,6 120 KM Classic VW Golf Variant 1,4 80 KM Trendline Ford Focus 1,6 125 KM Ambiente
*auta z tego samego segmentu, z takim samym rodzajem nadwozia, o podobnych osiągach i ze zbliżonym lub uboższym wyposażeniem. Ceny katalogowe (bez uwzględnienia promocji i rabatów).
Miejsce
Bagażnik Chevroleta w wersji kombi pomieści 500 l. Po złożeniu oparć tylnej kanapy przestrzeń rośnie do 1478 l.