Centertel na plusie

Agnieszka Berger
opublikowano: 21-11-2003, 00:00

Zarząd Centertela, operatora sieci Idea, liczy na 4,4 mld zł przychodów i dodatni wynik finansowy netto na koniec 2003 r.

Po trzech kwartałach przychody Centertela, operatora sieci telefonii komórkowej Idea, wyniosły niespełna 3,28 mld zł (w III kwartale sprzedaż przekroczyła 1,20 mld zł), zysk netto sięgnął 31 mln zł (wobec straty 399 mln zł rok wcześniej), a zysk operacyjny — 446 mln zł. Marża EBITDA Centertela wyniosła 29,6 proc.

Zarząd spółki liczy, że dodatni wynik po trzech kwartałach zdoła utrzymać do końca roku. Byłby to pierwszy zysk po kilku latach strat związanych z inwestycjami w GSM.

— Liczymy też, że zyskowne będą kolejne kwartały — mówi Sławomir Skrodzki, prezes Centertela.

Zdaniem Jacka Murawskiego, członka zarządu i dyrektora finansowego Idei, zagrożeniem dla tegorocznego wyniku mogą być jedynie ewentualne niekorzystne wahania kursu złotego.

Według prognoz zarządu w 2003 r. przychody firmy powinny wynieść 4,4 mld zł.

— Gdyby udało się nam przekroczyć ten plan, moglibyśmy mówić o dużym sukcesie — uważa Jacek Murawski.

W ostatnim kwartale średnie ARPU (czyli miesięczne przychody z jednego użytkownika sieci) wyniosło w Idei 73 zł, co oznacza wzrost o niespełna 3 proc. w porównaniu z II kwartałem 2003 r. Wskaźnik ARPU w segmencie klientów abonamentowych nie zmienił się i wyniósł 134 zł, a w przypadku użytkowników pre-paid wzrósł z 29 do 31 zł. W tym samym okresie znacznie — bo z 330 do 418 zł — wzrósł średni koszt pozyskania klienta (SAC). W segmencie pre-paid SAC spadł ze 119 do 76 zł, ale w segmencie post-paid nastąpił gwałtowny wzrost z 727 do 885 zł. To cena, jaką operator płaci za agresywne wejście na rynek użytkowników abonamentowych.

Na koniec III kwartału Idea miała 5,35 mln klientów, z czego aż 3,1 mln korzystało z systemu pre-paid.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Agnieszka Berger

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Centertel na plusie