Centrum HSBC idzie w jakość i ilość

opublikowano: 21-06-2017, 22:00

Krakowski ośrodek zrekrutuje do końca roku 450 osób. Będzie miał 3 tys. pracowników, przed którymi coraz trudniejsze zadania.

Gdy na początku roku „PB” informował, że HSBC otwiera drugie biuro w Krakowie, bank zapowiedział, że do 2,2 tys. pracowników centrum usług doda „kilkuset”. I tak zrobił. Na koniec maja było już ich 2540, a to nie wszystko.

ZAWSZE POLSKA: Kirsty Roth, globalna dyrektor ds. operacji w HSBC, dołączyła do grupy dwa lata temu. Wcześniej pracowała m.in. w Credit Suisse i była zaangażowana w strategię lokalizacji centrów usług. Szwajcarski bank ma w Polsce dwa: we Wrocławiu i w Warszawie.
Zobacz więcej

ZAWSZE POLSKA: Kirsty Roth, globalna dyrektor ds. operacji w HSBC, dołączyła do grupy dwa lata temu. Wcześniej pracowała m.in. w Credit Suisse i była zaangażowana w strategię lokalizacji centrów usług. Szwajcarski bank ma w Polsce dwa: we Wrocławiu i w Warszawie. Fot. ARC

— Do końca tego roku będziemy mieli 2989 pracowników — mówi Kirsty Roth, globalna dyrektor ds. operacji w Grupie HSBC.

W 21 takich ośrodkach na świecie grupa zatrudnia 42 tys. osób. Krakowskie centrum, jedyne w Europie, jest najbardziej zróżnicowane pod względem zakresu świadczonych usług, doświadczenia i umiejętności pracowników. Ruszyło w 2007 r. z 300 osobami, które wykonywały operacje back office dla polskich klientów HSBC. Od tamtej pory ewoluowało w kierunku bardziej zaawansowanych usług dla spółek z grupy w różnych częściach świata. Dziś pracuje dla 27 krajów, m.in. Francji, Niemiec, Kanady i Izraela, w 11 językach.

— Na wczesnym etapie rozwoju zespół centrum w Krakowie zajmował się wprowadzaniem danych do prostych arkuszy finansowych, podczas gdy dziś ten sam zespół, ale w znacznie większym składzie, zajmuje się szerokim spektrum zadań finansowych, w tym generowaniem ratingów klientów, a więc analizą ich zdolności kredytowej, analizą kluczowych wskaźników finansowych itd. — mówi Kirsty Roth. Zaawansowanych procesów jest dużo więcej. Przykładem jest zespół ds. analiz, który powstał w 2015 r. Liczy 80 analityków i ekspertów od metod ilościowych, którzy przeprowadzają niezależne analizy jakości modeli wykorzystywanych w całej grupie. Globalny zespół ds. analizy ryzyka, który ma 21 pracowników, odpowiada natomiast za tworzenie procedur, standardów i narzędzi umożliwiających identyfikację, mierzenie i zarządzanie ryzykiem w HSBC. Zespół ds. operacji KYC (Know Your Customer), ok. 30 ekspertów, przeprowadza specjalistyczne analizy (due diligence) spółek z grupy i stworzył model, który umożliwia zarządzanie relacjami między nimi, np. w przypadku, gdy bank HSBC w Wielkiej Brytanii świadczy usługi na rzecz banku HSBC w Australii.

— Zamiast na ilość, stawiamy na jakość — zależy nam na pogłębianiu wiedzy i zdobywaniu doświadczeń w zakresie kluczowych usług, które świadczymy, a które ewoluują — podkreśla Kirsty Roth. W 157 centrach usług biznesowych w Krakowie pracuje 55,8 tys. osób, najwięcej ze wszystkich polskich miast.

 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Małgorzata Grzegorczyk

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu