Chanel rezygnuje z futer i krokodylich skór

opublikowano: 05-12-2018, 10:10

Dobrostan zwierząt jest coraz ważniejszy dla konsumentów. Firma Chanel jest jedną z pierwszych luksusowych marek, które wyciągnęły wnioski i postanowiła zrezygnować z kontrowersyjnych materiałów, informuje Spiegel.de.

Francuska firma odzieżowa Chanel chce w przyszłości obejść się bez skóry egzotycznych zwierząt. Tylko skóra zwierząt, które pochodzą z przemysłu spożywczego jako produkty odpadowe będą wykorzystywane przez firmę, powiedział Bruno Pavlovsky, prezes działu mody Chanel, w rozmowie z magazynem modowym "Vogue". Od maja futro nie powinno być już w ogóle w kolekcjach marki.

Powodem rezygnacji ze skór pochodzących od zwierząt takich jak krokodyle, jaszczurki, węże i płaszczki jest zbyt trudne ustalenie ich pochodzenia. - Coraz więcej klientów chce wiedzieć, skąd pochodzą materiały i jak trzymane są zwierzęta - powiedział Pavlovsky.

Tylko w ten sposób skóra może spełniać standardy etyczne domu mody. Na przyszłość Pavlovsky widzi również możliwość przejścia na skórę biotechnologiczną.  - Ale to się nie wydarzy w najbliższej przyszłości - powiedział.

W perspektywie krótkoterminowej Chanel może skorzystać na strategicznej zmianie. Jednak analitycy zauważają, że wartość pozostałych produktów z egzotycznych skór obecnie znacznie wzrasta.

Na przykład, nowe torebki wykonane ze skóry pytona, które we wtorek nie były już dostępne na stronie internetowej Chanel. Na portalach z towarami second hand są jednak nadal sprzedawane, a ich ceny sięgają 5500 EUR i więcej.

W perspektywie średnioterminowej brak niektórych materiałów powinien być jednak zauważalny w bilansie. Do tej pory Chanel osiągnął ceny do 9000 EUR za torby, płaszcze i buty wykonane ze skóry krokodyla i węża.

Jednak w dłuższym okresie środek ten będzie prawdopodobnie nieunikniony dla grupy, jeśli ma ona utrzymać klientów.

Analitycy wskazali na zmianę wartości wśród młodszych klientów. Coraz ważniejsze jest dla nich, by produkty były nabywane w sposób etyczny i miały minimalny wpływ na środowisko. Choć młodzi ludzie nie zawsze konsekwentnie utrzymują takie podejście w codziennym życiu, to znaczenie etycznej konsumpcji rośnie.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Katarzyna Łasica

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / Chanel rezygnuje z futer i krokodylich skór