Check Point otworzył biuro w Warszawie

Ewa Bęczkowska
09-10-2002, 00:00

Firma Check Point Software Technologies, specjalizująca się w produkcji rozwiązań do zabezpieczania Internetu i sieci korporacyjnych, otworzyła biuro w Warszawie. Rozszerzyła w ten sposób swoją sieć w Europie Wschodniej, a także zapewniła sprzedaż i pomoc techniczną partnerom dystrybucyjnym w Polsce.

Check Point Software Technologies oferuje produkty zabezpieczające komunikację i transakcje w Internecie i sieciach korporacyjnych — tzw. firewall. Są to mechanizmy filtrujące ruch sieciowy z Internetu, Intranetu i wirtualnych sieci prywatnych. Firma jest jednym z większych dostawców tego typu produktów na świecie. Warszawskie przedstawicielstwo podlegać będzie bezpośrednio regionalnej centrali Check Point Software Technologies, mieszczącej się w Pradze. Zainteresowanie rynkiem Europy Wschodniej firma wykazywała już kilka lat temu. Jednak na otwarcie praskiego przedstawicielstwa zdecydowała się dopiero w czerwcu 2002 r.

— Otwarcie biura w Warszawie nie oznacza, że dopiero zaczynamy działalność na tym rynku. Jesteśmy tu obecni od 7 lat. Do tej pory oferowaliśmy jednak swoje rozwiązania wyłącznie za pośrednictwem partnerów — wyjaśnia Jan Wieland, dyrektor regionalny na Europę Wschodnią Check Point Software Technologies.

Obecnie sytuacja też nie ulegnie zmianie, poszerzy się jedynie grono dystrybutorów.

— Jesteśmy w trakcie rozmów z trzema lokalnymi firmami, jednak efektów należy się spodziewać nie wcześniej niż w 2003 r. — mówi Martin Lehky, dyrektor ds. współpracy z partnerami strategicznymi na rynku Europy Środkowej i Wschodniej.

Poza autoryzowanymi partnerami w Polsce z Check Point Soft-ware Technologies współdziała 128 podmiotów. W pozostałych krajach Europy Wschodniej jest ich 160. Obsługują oni głównie sektory bankowo-finansowy i telekomunikacyjny. Jednak zdaniem przedstawicieli Check Point, rynek ma ogromne szanse wzrostu. Około 80 proc. przypadków naruszenia bezpieczeństwa sieci IT nie jest bowiem w ogóle zgłaszanych.

— Na Polskę przypada około 50 proc. obrotów firmy w tej części kontynentu. To kolejny argument przemawiający za otwarciem tutaj biura. Spodziewamy się, że w 2002 r. obroty wzrosną jeszcze o 15-20 proc. — prognozuje Robert Żelazo, dyrektor ds. sprzedaży Check Point Software Technologies w Polsce.

Aby zostać lokalnym partnerem firmy Check Point należy spełnić kilka wymagań.

— Minimum 2 osoby z firmy muszą uzyskać po 2 certyfikaty z zakresu systemów bezpieczeństwa. Szkolenia zakończone egzaminami prowadzą specjalne centra szkoleń Check Point. W Polsce zajmuje się tym firma Clico. Następnym krokiem jest przedstawienie przez firmę biznesplanu dotyczącego rynku, na którym dystrybutor chce oferować nasze produkty. Obroty ze sprzedaży zadecydują o tym, czy uzyska on status autoryzowanego dystrybutora — wyjaśnia Robert Żelazo.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Ewa Bęczkowska

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Technologie / Check Point otworzył biuro w Warszawie