Chińczycy nie zbudują Zakopianki

PAP, DI
opublikowano: 02-09-2018, 22:00

Polska firma z Zawiercia wybuduje kolejny odcinek drogi na Podhale. Minister infrastruktury dołoży pieniędzy.

Oferta chińskiej firmy Stecol, która zaproponowała najniższą cenę za wybudowanie odcinka Zakopianki z Rdzawki do Nowego Targu, została odrzucona. Drogę wybuduje firma Intercor z Zawiercia. Minister infrastruktury zwiększył finansowanie tej inwestycji o 90 mln zł — poinformował w Łukasz Smółka, szef gabinetu politycznego ministra infrastruktury.

— Jest to bardzo ważna inwestycja nie tylko dla Podhala, ale i dla wypoczywających pod Tatrami. Czekamy obecnie na ewentualne odwołania, a we wrześniu chcemy podpisać umowę na wykonanie tego odcinka Zakopianki, która gwarantuje, że inwestycja zostanie zakończona w 2023 r., natomiast prace mają rozpocząć się w 2020 r. — wyjaśnia Łukasz Smółka.

Oferta chińskiej firmy Stecol została odrzucona po zakończeniu postępowania odwoławczego przed Krajową Izbą Odwoławczą, z powodu niezgodności treści oferty ze Specyfikacjami Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ). W związku z tym jako najkorzystniejszą wybrano drugą w rankingu ofertę firmy Intercor, która określiła koszt inwestycji na 880,1 mln zł.

W związku z wyłonieniem droższej oferty konieczne było podpisanie przez ministra infrastruktury Andrzeja Adamczyka aneksu do umowy gwarantującej sfinansowanie inwestycji. Łukasz Smółka podkreśla, że ważność decyzji środowiskowej dla tej inwestycji upływa w lipcu2020 r., dlatego konieczne było zwiększenie kwoty jej finansowania, aby zdążyć z rozpoczęciem prac przed upływem tego terminu.

— Gdyby nie było decyzji o zwiększeniu środków na inwestycję, to wydane wcześniej pieniądze na przygotowanie projektu mogły zostać utracone — dodaje Łukasz Smółka.

Dwujezdniowy odcinek Zakopianki Rdzawka — Nowy Targ klasyGP będzie miał długość ponad 16 km. Na odcinku powstaną cztery węzły drogowe — Obidowa, Klikuszowa, Nowy Targ Zachód i Nowy Targ Południe.

Odcinek Zakopianki z Rdzawki do Nowego Targu będzie łączył się z istniejącym dwujezdniowym odcinkiem Rdzawka — Chabówka. Na kolejnych trzech odcinkach w kierunku Krakowa prace nad nową Zakopianką są już mocno zaawansowane.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: PAP, DI

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Wyniki spółek / Chińczycy nie zbudują Zakopianki