CI Games ogłosiło nową strategię rozwoju, którą będzie realizować w latach 2025-28. Jeden z jej głównych elementów to plan wydania gry w każdym roku przez kolejne trzy lata począwszy od 2026 r. Skupi się na swoich najbardziej rozpoznawalnych tytułach. W okresie objętym strategią zamierza wydać kolejną część „Lords of the Fallen”, nową odsłonę gry z serii „Sniper Ghost Warrior”, oraz grę o roboczym tytule „Project H” – ma to być nowe, duże IP action-RPG w ramach gatunku fantasy. Wszystkie z tych gier będą oparte na silniku Unreal Engine 5.
- Nowa strategia oparta jest na zróżnicowanym portfolio gier, w tym dwóch naszych najmocniejszych IP, nowej strukturze organizacyjnej nadzoru i wsparcia nad procesami produkcji gier oraz wielopłaszczyznowego finansowania rozwoju spółki - mówi Marek Tymiński, prezes CI Games.
Finansowanie kolejnych produkcji ma pochodzić z gotówki generowanej z działalności operacyjnej, pieniędzy od Epica, któremu spółka udzieliła w czerwcu prawa wyłącznej globalnej dystrybucji kolejnej części gry „Lords of the Fallen” na PC oraz kolejnych partnerstw w zakresie współwydawnictwa czy wyłączność na pierwszeństwo wydania.
Spółka obecnie ma kredyt bankowy w wysokości 15 mln zł.
- Wkrótce planujemy zwiększyć finansowanie dłużne. Podtrzymuję, że nie planujemy emisji akcji – powiedział Marek Tymiński.
W nowej strategii spółka zakłada poprawę efektywności operacyjnej i obniżenie kosztów. W szczególności mają spaść koszty marketingu.
- Chcemy obniżyć wydatki na marketing poprzez ukierunkowane kampanie, które wykorzystają istniejącą świadomość marki - powiedział prezes.
Poinformował też, że spółka zakłada położenie większego nacisku na proces produkcji i jakość gier oraz zakłada optymalizację zespołu. Aby usprawnić prace produkcyjne, CI Games powołało biuro zarządzania i wsparcia produkcją, na czele z Tomem O’Connorem, który w przeszłości nadzorował produkcje w Tencent i Sony.
Plany wobec działalności wydawniczej, którą prowadzi spółka zależna United Label, przewidują wydawanie od jednego do trzech wysokiej jakości tytułów rocznie. Niedawno spółka wydała „Beyond Galaxyland”, a w ciągu sześciu miesięcy na rynek ma trafić gra „Tails of Iron 2”.
W pierwszym półroczu 2024 r. CI Games zwiększyło przychody do 58,3 mln zł z 22,3 mln zł w analogicznym okresie ubiegłego roku. Zysk operacyjny wyniósł 3,1 mln zł w porównaniu do 4 mln zł straty rok wcześniej. Zysk netto był na poziomie 2,7 mln zł, podczas gdy rok wcześniej spółka miała 3,1 mln zł straty. Przez pierwsze sześć miesięcy 2024 r. spółka wygenerowała blisko 29 mln zł przepływów z działalności operacyjnej. Na koniec czerwca miała 11,4 mln zł.
CI Games w lipcu wykupił 60 obligacji serii F o wartości nominalnej 6 mln EUR. Z chwilą wykupu obligacje serii F uległy umorzeniu.