CIECH Cargo realizuje ambitną strategię rozwoju

Partnerem publikacji jest CIECH Cargo
opublikowano: 13-01-2023, 13:35
aktualizacja: 13-01-2023, 13:36
Play icon
Posłuchaj
Speaker icon
Close icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl

CIECH Cargo – spółka, która zaczynała od ograniczonych przewozów manewrowych, obecnie odgrywa rolę kluczowego przewoźnika obsługującego Grupę CIECH. Jednocześnie ambitne plany rozwojowe przewidują przekształcenie jej w istotnego gracza na rynku przewozów, i to nie tylko kolejowych.

Inowrocławska spółka CIECH Cargo zatrudnia około 250 osób. Obecnie realizuje blisko 90 proc. przewozów wewnątrz Grupy CIECH. CIECH Cargo na tym jednak nie poprzestaje i stawia na dalszy rozwój.

Szukamy pracowników, oferując im elastyczne możliwości zatrudnienia, komfortowy tabor, system szkoleń i wiele benefitów wynikających z pracy w dużej i stabilnej grupie kapitałowej – podkreśla Andrzej Pawłowski, prezes zarządu CIECH Cargo.

– Zależy nam na osiągnięciu większej skali działalności, pozyskiwaniu większej liczby zleceń z zewnątrz, a także na dywersyfikacji i rozwoju przewozów na rynku zewnętrznym. Wykorzystamy do tego swoje przewagi: doświadczoną kadrę, nowoczesną flotę lokomotyw elektrycznych oraz pełne zaplecze serwisowe do przeglądów taboru – mówi Andrzej Pawłowski, prezes zarządu CIECH Cargo.

– Szukamy pracowników, oferując im elastyczne możliwości zatrudnienia, komfortowy tabor, system niezbędnych szkoleń, a także wiele innych benefitów wynikających z pracy w dużej i stabilnej grupie kapitałowej. Jako pracodawca jesteśmy więc w stanie zagwarantować dużo lepsze warunki pracy niż większość przewoźników kolejowych na rynku – dodaje.

Początki firmy

Spółka CIECH Cargo powstała w 2001 r. poprzez wydzielenie wydziału transportu ze struktur Inowrocławskich Zakładów Chemicznych Soda Polska. Początkowo nosiła nazwę Transoda Inowrocław. Firma zajmowała się wtedy obsługą bocznic kolejowych oraz dostawami surowca do zakładów chemicznych w Mątwach.

Duży nacisk kładziemy na jakość i utrzymanie taboru kolejowego. Naszymi priorytetami jest także profesjonalna i przeszkolona kadra oraz unowocześnianie stanowisk utrzymania taboru kolejowego – mówi Maciej Kempski, członek zarządu CIECH Cargo.
Duży nacisk kładziemy na jakość i utrzymanie taboru kolejowego. Naszymi priorytetami jest także profesjonalna i przeszkolona kadra oraz unowocześnianie stanowisk utrzymania taboru kolejowego – mówi Maciej Kempski, członek zarządu CIECH Cargo.

Już od początku swojej działalności spółka podjęła niezbędne działania w celu zdobycia licencji umożliwiających jej uruchomienie kolejowych przewozów towarowych wewnątrz grupy kapitałowej i tym samym obniżenie ponoszonych przez nią kosztów transportu. W 2002 r. spółka otrzymała koncesję na wykonywanie przewozów rzeczy i uruchomiła przewóz kamienia wapiennego. To zapoczątkowało proces systematycznego przejmowania przez nią przewozów do zakładów w Inowrocławiu i Janikowie (które dotąd były realizowane przez innych przewoźników kolejowych). W 2003 r. spółka otrzymała licencję pozwalającą na wykonywanie przewozów kolejowych produktów przemysłu chemicznego na terenie całej Polski. W tym samym roku spółka weszła w skład Grupy CIECH i przyjęła nazwę CIECH Cargo.

Transformacja przewozowa

W ciągu kilkunastu lat spółka CIECH Cargo stopniowo przeobraziła się z operatora manewrowego w firmę oferującą szeroki zakres usług przewozu kolejowego, obsługi bocznic kolejowych, utrzymania i napraw taboru kolejowego oraz obsługi transportu wewnątrzzakładowego, ze zdolnością do przewożenia 2,5 mln ton towarów rocznie. Obecnie CIECH Cargo realizuje usługi kolejowe za pomocą 18 lokomotyw i 1550 wagonów towarowych. W swojej działalności wykorzystuje również samochody – wywrotki, ciągniki siodłowe, spychacze, suwnice, ładowarki kołowe oraz koparki.

Przez ponad dwie dekady działalności realizowane przez spółkę przewozy kolejowe towarów oraz materiałów niebezpiecznych lokomotywami elektrycznymi i spalinowymi zyskały sobie uznanie rynku. W swoim taborze spółka posiada m.in. nowoczesne lokomotywy Traxx oraz Dragon. Od stycznia 2023 r. oferta poszerzona zostanie też o przewozy realizowane przez nowe lokomotywy Gama ze spalinowym modułem dojazdowym. Pozwoli to zwiększyć zdolność operacyjną spółki i będzie stanowiło jeden z elementów poprawy efektywności jej działalności.

W 2002 r. przychody spółki wyniosły 13,4 mln zł. W 2022 r. CIECH Cargo zakłada osiągnięcie około 120 mln zł przychodu.

– Duży nacisk kładziemy na jakość i utrzymanie taboru kolejowego. Naszymi priorytetami jest także profesjonalna i przeszkolona kadra oraz unowocześnianie stanowisk utrzymania taboru kolejowego. Dzięki temu notujemy bardzo wysoką dostępność wagonów kolejowych, która wynosi ponad 90 proc. Ten unikatowy na całym rynku przewozów kolejowych wynik umożliwia nam świadczenie usług na najwyższym poziomie. Pracownicy spółki wykonują rocznie około 36 tys. bieżących przeglądów wagonów oraz około 320 przeglądów poziomu P3 do P5 – mówi Maciej Kempski z zarządu CIECH Cargo.

Strategia ESG

Spółka CIECH Cargo, w ramach obecności w Grupie CIECH, bierze udział w realizacji zobowiązań z zakresu odpowiedzialności biznesu w obszarach polityki klimatycznej, relacji społecznych i ładu korporacyjnego. W ramach tych zobowiązań Grupa CIECH dąży m.in. do osiągnięcia neutralności klimatycznej do 2040 r., zmniejszania zużycia energii, ochrony zasobów naturalnych, wdrażania do prowadzonej przez siebie działalności założeń gospodarki obiegu zamkniętego, a także do zwiększania bezpieczeństwa pracy i podnoszenia kwalifikacji zawodowych swoich pracowników.

WARTO PRACOWAĆ W CIECH CARGO

Spółka CIECH Cargo zatrudni maszynistów pojazdów trakcyjnych w całej Polsce. Dodatkowo poszukuje kierujących pojazdami kolejowymi z napędem spalinowym, ustawiaczy, manewrowych, rewidentów na swoich bocznicach w Inowrocławiu i Janikowie. W tych lokalizacjach szuka także mechaników, ślusarzy i spawaczy do warsztatów napraw wagonów w Inowrocławiu i Janikowie.

  • firma dysponuje nowoczesnymi, klimatyzowanymi lokomotywami Dragon i Traxx 3, ale też lokomotywami spalinowymi, które są niezastąpione na manewrach i na liniach niezelektryfikowanych;
  • zapewnia dużo zleceń pracy przewozowej, na jasnych zasadach wypłaca kilometrówkę i tzw. rozłąkowe za każdy wyjazd w trasę, a zwłaszcza za dalekie kursy;
  • zapewnia swoim maszynistom nieodpłatne przejazdy z domu do miejsca postoju lokomotywy i z powrotem;
  • oferuje pracę zarówno na pełen etat, jak i zlecenia w niepełnym wymiarze godzin;
  • dba o podnoszenie kompetencji swoich pracowników. Kompleksowo przygotowuje do pracy tych, którzy z koleją nie mieli styczności, a także wspiera maszynistów z uprawnieniami do prowadzenia pociągów pasażerskich, by rozszerzyli swoje uprawnienia na przewozy towarowe;
  • gwarantuje możliwość awansu i wzrostu wynagrodzenia po osiągnięciu kolejnego poziomu rozwoju kompetencji;
  • gwarantuje zatrudnienie w nowoczesnej, stabilnej i jednej z największych w Europie Środkowej grup chemicznych.

Strategia ESG dotycząca środowiska (environment), społecznej odpowiedzialności (social responsibility) i ładu korporacyjnego (governance) obowiązuje w Grupie CIECH od maja 2021 r. Przewiduje ona przede wszystkim zmianę sposobu prowadzenia biznesu w celu ograniczania jego wpływu na środowisko. Grupa planuje osiągnięcie tego m.in. poprzez obniżenie emisji dwutlenku węgla o ponad jedną trzecią do 2026 r., wyeliminowanie węgla z procesów produkcji energii do 2033 r. oraz osiągnięcie neutralności klimatycznej do 2040 r. CIECH Cargo zmniejsza ślad węglowy generowany przez grupę dzięki m.in. stosowaniu nowoczesnego taboru – spółka jest jednym z nielicznych przewoźników korzystających wyłącznie z nowoczesnych lokomotyw elektrycznych.

Inne, równie istotne cele tej strategii dotyczą relacji spółek Grupy CIECH ze społeczeństwem oraz pracownikami, a także realizowania zasad ładu korporacyjnego. Warto podkreślić, że od 2020 r. CIECH SA jest członkiem United Nations Global Compact – największej na świecie inicjatywy skupiającej przedsiębiorstwa odpowiedzialne społecznie, środowiskowo i ekonomicznie.

GRUPA CIECH

to jeden z największych koncernów chemicznych działających w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Skupiona wokół CIECH SA grupa powiązanych kapitałowo spółek jest m.in. drugim w Europie producentem sody kalcynowanej i oczyszczonej, największym polskim producentem soli warzonej, największym polskim producentem środków ochrony roślin, największym dostawcą krzemianów w Europie, a także jednym z największych producentów pianek poliuretanowych w Polsce. Grupa CIECH posiada zakłady produkcyjne w Polsce, Niemczech i Rumunii. Od lutego 2005 r. CIECH SA jest notowana na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych. W 2016 r. akcje CIECH SA zostały dopuszczone do jednoczesnego obrotu na Giełdzie Papierów Wartościowych we Frankfurcie, w ramach dual listingu. Produkty CIECH mają zastosowanie w różnych sektorach gospodarki, m.in. w budownictwie, motoryzacji, rolnictwie, przemyśle chemicznym, spożywczym i farmaceutycznym. Grupa CIECH jest jednym z największych polskich eksporterów i inwestorów, który wysyła swoje towary na niemal wszystkie kontynenty. Powstają z nich artykuły niezbędne w codziennym życiu milionów ludzi na całym świecie.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane