Cięcie kosztów

AGB
opublikowano: 10-11-2005, 00:00

Zarząd Netii oszczędzał, jak mógł, ale wyniki III kwartału nie zachwycają analityków.

Netia, alternatywny teleoperator, opublikowała wyniki za III kwartał. Spółka podała, że jej przychody wyniosły 230,3 mln zł, co oznacza 5-proc. wzrost w stosunku do III kwartału 2004 r. Analitycy nie są jednak zachwyceni.

— Gdyby nie zmiana sposobu prezentacji danych historycznych, zamiast wzrostu widoczny byłby spadek przychodów Netii o 0,5 proc. W ubiegłym roku spółka pokazywała sprzedaż w III kwartale na poziomie 232 mln zł. Teraz operator przyznaje się do 220 mln zł — komentuje Krzysztof Kaczmarczyk, analityk w DB Securities.

Dane na koniec III kwartału wskazują też, że Netii ubyło klientów. Rok wcześniej miała ich prawie 427 tys., w połowie roku blisko 424 tys., a na koniec września 2005 r. już tylko nieco ponad 419 tys.

— To rekordowy spadek. Albo mamy do czynienia z jednorazową operacją likwidowania „martwych dusz”, albo zaczyna się niebezpieczny trend, który będzie nam towarzyszył w następnych kwartałach, polegający na migracji klientów do telefonii komórkowej — uważa Krzysztof Kaczmarczyk.

Analityk dodaje, że kłopoty Netii to głównie wynik sytuacji na rynku, na którą operator nie ma wpływu.

— W obszarze kosztów zarząd radził sobie bardzo dobrze. 39- -proc. marża EBITDA oznacza, że były „cięte do kości” — ocenia ekspert.

Operator wypracował w III kwartale zysk netto na poziomie 22,8 mln zł, a za trzy kwartały 71,3 mln zł przy przychodach sięgających 670,5 mln zł i 262,4 mln zł zysku EBITDA.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: AGB

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy