Już 2,4 tys. osób pracuje w krakowskim centrum Cisco Kraków, 30-krotnie więcej niż 10 lat temu, gdy zaczęło działać.
- W ubiegłym roku zatrudniliśmy ok. 300 osób. W tym spodziewamy się pozyskać 200-300, to średnioroczny poziom z ostatnich lat. Obecnie poszukujemy ponad 100 specjalistów m.in. w obszarach inżynierii oprogramowania i cyberbezpieczeństwa – mówi Jacek Przybylski, dyrektor Cisco Kraków i centrów Customer Experience (CX) Cisco w regionie EMEAR.

Zapowiada, że oddział będzie zwiększał dojrzałość i staż pracy zespołów, doda nowe kompetencje i wyspecjalizowane funkcje strategiczne. Dziś Cisco Kraków świadczy usługi technologiczne i biznesowe klientom, partnerom i pracownikom firmy. Jest głównym hubem usług CX (doświadczenia klienta) w regionie EMEA. W skład zespołu CX wchodzi ponad 70 proc. pracowników Cisco Kraków, który jest dla technologicznej spółki największym centrum tych usług w Europie Środkowej i Wschodniej. Ten dział zapewnia wsparcie techniczne, zarządzenie, monitoring i optymalizację środowiska IT, przygotowuje strategie, projektuje i wdraża rozwiązania.
- W krakowskim kampusie firmy znajduje się też jedyne w regionie EMEAR Centrum Operacji Bezpieczeństwa (SOC) i Centrum Operacji Sieciowych (NOC) Cisco, a także zespół 350 specjalistów zajmujących różne stanowiska związane z cyberbezpieczeństwem. Ostatnio Kraków stal się dla Cisco także centrum przejęć, takich firm, jak AppDynamics i ThousandEyes, dostarczając klientom w regionie EMEA wsparcie w zakresie inżynierii oprogramowania i pomagając działać w hybrydowym środowisku chmurowym skoncentrowanym na aplikacjach. Dysponujemy ponadto 20 patentami opracowanymi przez inżynierów w Krakowie, które albo już są, albo wkrótce zostaną wdrożone w naszych produktach i usługach – mówi Adele Trombetta, wiceprezes Cisco ds. CX na region EMEA.
Szukasz odpowiedzi na wyzwania w branży HR? Weź udział w jesiennym kongresie “HR Summit 2022” >>
Technologiczna firma od sierpnia 2021 r. wdraża hybrydowy model pracy, w którym każdy pracownik na świecie ma swobodę wyboru: może pracować pięć dni w tygodni w domu i spotykać się z zespołem raz na jakiś czas, przebywać w biurze pięć dni w tygodniu lub wybrać którykolwiek scenariusz pośredni.