Citigroup zarobił o 11 proc. więcej
Największa amerykańska grupa świadcząca usługi finansowe, Citigroup, zarobiła w czwartym kwartale ubiegłego roku 3,33 mld USD (13,65 mld zł), czyli o 11 proc. więcej niż w analogicznym okresie roku 1999.
— Głównym czynnikiem wzrostu zysków była sprzedaż kart kredytowych i ubezpieczeń — ocenił James Ellman, analityk Merrill Lynch Investment Managers.
Zyski działu konsumenckiego (obejmującego sprzedaż kart kredytowych) wzrosły o 25 proc. — do 1,47 mld USD (6 mld zł), działu bankowości i kredytów — o 27 proc. do 761 mln USD (3,12 mld zł), a działu ubezpieczeń — o 22 proc. do 419 mln USD (1,7 mld zł). Zyski banku inwestycyjnego Salomon Smith Barney, należącego do Citigroup, spadły o 13 proc. — do 716 mln USD (2,9 mld zł), bank bowiem obsłużył dwukrotnie mniej nowych emisji niż przed rokiem. Bloomberg, MAK