City Interactive docenia smartfony

opublikowano: 10-02-2011, 00:00

Ulubieniec inwestorów idzie za ciosem. Dzięki Sniperowi miał udany rok, a teraz chce wejść z grami na telefony.

Ulubieniec inwestorów idzie za ciosem. Dzięki Sniperowi miał udany rok, a teraz chce wejść z grami na telefony.

 

City Interactive (CI) w pierwszym kwartale 2010 r. powoła spółkę, której celem będzie tworzenie i wydawanie gier na platformy smarfton (iPhone, Android, BlackBerry). Firma już planuje akwizycje studiów produkujących tego typu gry. "Przy ocenie potencjalnych kandydatów istotną rolę odegra doświadczenie na rynku i osiągnięte sukcesy komercyjne" — napisano w komunikacie. Akcje spółki podrożały po komunikacje o 5,69 proc., do 29,7 zł. Spółka zbliża się właśnie do granicy 1000-procentowego wzrostu w ciągu roku.

City Interactive stworzy również nowe studio w Polsce, którego głównym celem będzie współpraca z przejętymi producentami, wzmocni również swój amerykański zespół. Zatrudni osoby, które zajmą się rozwojem biznesu i marketingu tego segmentu rynku. W zarządzie nowej spółki znajdzie się m.in. Marek Tymiński, prezes CI. Pierwsze przychody firma planuje osiągnąć w 2011 r., a w 2012 powinny one stanowić istotną część przychodów całej grupy.

— Smartfony to jeden z naszych priorytetów. Mamy długoterminową strategię działania w tym segmencie. Jej częścią są akwizycje — zapowiada Marek Tymiński.

Firma chce produkować gry, ale nie wyklucza też współpracy z producentami zewnętrznymi.

Spółka podaje, że rynek gier na smarfony jest jednym z najdynamiczniej rozwijających się na świecie. Według prognoz PricewaterhouseCoopers, w samej tylko Ameryce Północnej w 2013 r. jego wartość wyniesie 1,3 miliarda dolarów (średnioroczny wzrost 8 proc.). Wczoraj IDC — znana firma monitorująca cały rynek IT — podała, że w czwartym kwartale 2010 r. na świecie sprzedano więcej smartfonów niż komputerów — ponad 100 mln urządzeń. W całym 2010 r. liczba sprzedanych smartfonów przekroczyła 302,6 mln, co oznacza wzrost o 74,4 proc.

— Najbardziej popularna obecnie gra na smartfona Angry Birds została ściągnięta 50 milionów razy w czasie nieco dłuższym niż rok. To przykład, jaki potencjał ma ten segment — dodaje Marek Tymiński.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Katarzyna Latek

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy