Technologie big data stają się coraz popularniejsze na całym świecie. Dostrzega to warszawska spółka Cloud Technologies, dostawca rozwiązań analityki biznesowej, zwłaszcza w zakresie reklamy internetowej oraz e-mail marketingu. Firma notowana na rynku NewConnect planuje wprowadzenie swoich rozwiązań i rozpoczęcie ich sprzedaży za granicą, interesuje się w szczególności państwami Europy Środkowo-Wschodniej.
— Reklamodawcy coraz częściej decydują się na realizację kampanii reklamowych z wykorzystywaniem zewnętrznych źródeł danych. Argumentem jest poprawa efektywności, która wynika z dopasowania treści reklamowej do potrzeb konkretnego użytkownika. Znaczenie ma też integracja różnego rodzaju mediów oraz synchronizacja komunikacji za pomocą wielu kanałów, określana jako multiscreening — wyjaśnia Piotr Prajsnar, prezes spółki Cloud Technologies.
Jak zaznacza, firma obecnie prowadzi kilkadziesiąt kampanii retargetingowych, realizowanych na zlecenie przedstawicieli sektora e-commerce. Spółka ma też w planach poszerzenie portfolio o nowe rozwiązania dla urządzeń mobilnych, zamierza postawić m.in. na „internet of things”, czyli „internet przedmiotów”, pozwalający na gromadzenie danych, uzyskiwanych za pośrednictwem systemów zintegrowanych np. z przedmiotami codziennego użytku.