Co decyduje o sukcesie poza granicami

Wysoka jakość produktów i dobre relacje z kontrahentami — to według firm główne czynniki mające wpływ na powodzenie działalności eksportowej.

Jeśli chodzi o sukces za granicą, największe znaczenie ma wysoka jakość produktów i usług. To opinia trzech na czterech respondentów badanych przez Kerallę Research na zlecenie Bibby Financial Services.

Natomiast trzech na pięciu przedsiębiorców wśród istotnych czynników wymienia dobre relacje z kontrahentami. Ważna jest też sprawna logistyka (ponad 27 proc. odpowiedzi), konkurencyjne ceny (prawie 25 proc.) oraz pozyskanie stałychpartnerów biznesowych (prawie 23 proc.). Ponadto warto uatrakcyjnić ofertę i zaproponować klientom długie terminy płatności (17 proc.). Prawie 9 proc. firm deklaruje, że dostęp do finansowania jest w stanie zwiększyć prawdopodobieństwo triumfu w eksporcie.

Z badania wynika, że większość przedsiębiorców szuka informacji o zagranicznych partnerach biznesowych oraz rynkach, na których oni działają, w internecie. Rzadziej próbują nawiązać kontakty biznesowe za granicą, biorąc udział w wydarzeniach branżowych (prawie 24 proc.) oraz szukając ich w lokalnych wywiadowniach gospodarczych (ponad 13 proc.). Partnerzy są pozyskiwani również przez izby branżowe i różne stowarzyszenia (12 proc.) oraz podczas misji gospodarczych (ponad 11 proc.). Podobnie jest w przypadku wiedzy na temat rynków, na których chcą działać eksporterzy.

Przedsiębiorcy najczęściej pozyskują ją z sieci. Poza tym 28 proc. ankietowanych angażuje się w wydarzenia branżowe, a 19 proc. — w działania lokalnych izb branżowych i stowarzyszeń. Najrzadsze sposoby to lokalne wywiadownie gospodarcze (17 proc.) oraz regionalne raporty rynkowe (9 proc.). Przedsiębiorcy zostali zapytani również o sposoby finansowania swojej działalności eksportowej. Okazuje się, że ponad połowa z nich posiłkuje się linią kredytową albo debetem na rachunku bieżącym. Natomiast 48 proc. badanych wykorzystuje własne pieniądze.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Sylwia Wedziuk

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Firmy / Co decyduje o sukcesie poza granicami