- Dlaczego Coca-Cola namawia nas wszystkich do ruchu?
Zachęcanie do aktywności fizycznej, do ruchu jest jednym z priorytetów naszej społecznej odpowiedzialności. Od ponad stu lat firma Coca-Cola promuje sport i inspiruje do niego całe społeczeństwa. Łącznie na całym świecie Coca-Cola wspiera ponad 250 programów zachęcajacych do uprawiania sportu i aktywności fizycznej w ponad 100 krajach. W 2012 roku Fundacja Coca-Cola wydała ponad 14 milionów dolarów na programy związane z aktywnością fizyczną nastolatków i walką z otyłością.
Naszą ambicją jest dalszy rozwój programów promujacych aktywność fizyczną, które do 2020 roku mają objąć swoim zasięgiem 100 milionów młodych ludzi na całym świecie.
- Czy rzeczywiście wg Pana ruch sprawia ludziom radość?
Absolutnie tak! I właśnie taki jest przekaz naszej kampanii. Chcemy przekonać Polaków, że każda aktywność fizyczna, czy to w postaci regularnego uprawiania sportu czy zwykłych zabaw, wspólnego spędzania czasu z rodziną, przyjaciółmi, pozwala nie tylko dostarczyć naszemu organizmowi niezbędną porcję wysiłku, który pomaga spalić kalorie i zachować zdrowie, ale również, a może przede wszystkim, daje nam radość i szczęście, wyzwala dodatkową pozytywną energię i wprawia nas w dobre samopoczucie.
- Coca-Cola od lat sponsoruje wydarzenia sportowe, choćby ubiegłoroczne EURO2012. To już taka tradycja?
Z pewnością możemy uznać, że to tradycja. Jak powiedziałem, Coca-Cola od ponad 100 lat namawia ludzi do uprawiania sportu i promuje sport jako podstawę i warunek dobrego samopoczucia, szczęścia, zdrowego stylu życia. W Polsce angażujemy się zarówno w wielkie międzynarodowe imprezy, jak i w wydarzenia lokalne. W tym roku organizujemy piętnastą już edycję turnieju piłki nożnej Coca-Cola Cup, adresowanego do młodzieży w wieku od 13 do 19 . Impreza ta jest jednym z najstarszych i największych wydarzeń tego typu w Polsce. Dzięki Coca-Cola Cup tysiące młodych ludzi wraz z rodzinami może wspólnie kibicować sportowym adeptom i wspaniale się przy tym bawić. Dokładnie o tych emocjach mówimy w kampanii „Ruch to radość”. Chcemy uwolnić radość Polaków namawiając ich do ruchu.
- Czy myśli Pan, że Polacy dadzą się przekonać?
Z naszych obserwacji wynika, że Polacy, a zwłaszcza młodzież, są bardzo otwarci na tego typu inicjatywy, są spragnieni pozytywnej energii, emocji dających radość i szczęście. Nie możemy o tym zapominać. W naszym kraju jest jeszcze dużo do zrobienia w tym zakresie, oczywiście zauważamy coraz silniejszą tendencję do uprawiania sportu, do wszelkiej aktywności fizycznej. Proszę zauważyć, że do pierwszej edycji naszego programu Lider Animator, którego partnerem był Szkolny Związek Sportowy, a patronami Ministerstwo Sportu i Turystyki oraz Ministerstwo Zdrowia, uruchomionej w 2012 roku z okazji EURO2012 i skierowanej do lokalnych animatorów sportu, wpłynęło ponad 300 zgłoszeń z całej Polski, z których nagrodziliśmy grantami 16 najlepszych. Obecnie trwa nabór do drugiej edycji programu.
Z kolei w turnieju Coca-Cola Cup od 1999 roku udział wzięło juz ponad 600 tysięcy młodych piłkarzy. Z badań przeprowadzonych przez TNS OBOP wynika, że lokalni animatorzy sportu stanowią jeden z kluczowych elementów pobudzania ludzi do aktywności fizycznej.
Firma Coca-Cola jest również, od wczesnych lat 90-tych, partnerem Olimpiad Specjalnych w Polsce, pomagając sportowcom z niepełnosprawnością intelektualną w byciu aktywnymi.
Czujemy ogromną satysfakcję, widząc jak Polacy stają się coraz bardziej otwarci na wszelką aktywność fizyczną, ale jednocześnie zdajemy sobie sprawę, że jeszcze wiele możemy zrobić na tym polu, gdyż inspirowanie i otwieranie ludzi na radość płynącą z ruchu jest dla nas niezwykle ważna.
Wiemy jak silna jest potrzeba edukacji i uruchamiania projektów promujących zdrowy styl życia, dlatego Coca-Cola chce tej potrzebie dać szansę spełnienia.