Czytasz dzięki

Comarch kupił bilet do USA i Kanady

Za 8 mln USD krakowska spółka przejęła udziały w operatorze systemów lojalnościowych, który obsługuje ponad 170 lotnisk.

Po kilku latach przerwy Comarch wraca do zakupów poza Polską. Za 8 mln USD, czyli 30 mln zł, krakowska spółka przejęła 42,5 proc. udziałów w amerykańskiej firmie Thanks Again. Spółka, której siedziba mieści się w niewielkiej miejscowości Tyrone w stanie Georgia, jest jednym z czołowych operatorów systemów lojalnościowych w Ameryce Północnej. Comarch, który dostarcza rozwiązania do zarządzania takimi systemami, liczy się w Europie (dwa lata temu zdobył prestiżowy kontrakt na lotniska Heatrow), Ameryce Południowej i Azji. Dzięki tej transakcji krakowska spółka pojawi się na lukratywnym północnoamerykańskim rynku.

— Inwestycja w Thanks Again pozwoli nam znacząco przyśpieszyć tempo sprzedaży w USA i Kanadzie — mówi Marcin Warwas, wiceprezes Comarchu.

Krakowska firma za udziały w Thanks Again zapłaci z własnej kieszeni. Jej przedstawiciele mają wejść do władz spółki na poziomie zarządu i rady nadzorczej. Spora część z 30 mln zł, które Comarch zapłacił za akcje, wróci do niego w postaci zakupu usług IT. Reszta ma zostać wydana na rozwój sieci sprzedaży w USA i Kanadzie. Comarch i Thanks Again będą mogły starać się wspólnie o klientów na amerykańskim rynku. Krakowska spółka uzyska dostęp do bazy klientów Thanks Again, w której jest zarejestrowanych ponad 200 mln osób. Kolejną zaletą transakcji ma być możliwość integracji ze wszystkimi największymi systemami kart kredytowych w USA. W sumie Thanks Again wydało do tej pory ponad 300 mln kart lojalnościowych i obsługuje 170 lotnisk w Ameryce Północnej. Z usług firmy korzysta 25 tys. sklepów i punktów usługowych. Rynek systemów lojalnościowych staje się coraz ważniejszą częścią biznesu krakowskiej firmy. Zdecydowana większość przychodów jest generowana poza Polską.

— Wartość typowego kontraktu wynosi od 10 mln zł do kilkudziesięciu milionów złotych — szacuje Marcin Warwas. Wśród klientów Comachu są m.in. sieć Leroy Merlin, koncern paliwowy BP, lotnisko Heathrow oraz linie JetBlue Airways w USA, Azul Brazilian Airlines w Brazylii i S7 Airlines w Rosji. © Ⓟ

Opowieści z arkusza zleceń
Newsletter autorski Kamila Kosińskiego
ZAPISZ MNIE
×
Opowieści z arkusza zleceń
autor: Kamil Kosiński
Wysyłany raz w miesiącu
Kamil Kosiński
Newsletter z autorskim podsumowaniem najciekawszych informacji z warszawskiej giełdy.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Mariusz Gawrychowski

Polecane