Notowana na GPW Comperia opublikowała raport za 2020 r. Uzyskała 23,6 mln zł przychodów (-9,8 proc. r/r). W 2019 r. największy udział w przychodach (47 proc.) miały produkty kredytowe, a już w 2020 r. taki sam jak działalność ubezpieczeniowa (po 35 proc.). Kolejne pod względem wielkości (17 proc. udziału) były produkty lokacyjne.
„Należy zwrócić uwagę na istotny wzrost w obszarze działalności ubezpieczeniowej – o 30 proc. r/r. To efekt wzmożonej pracy nad siecią agencyjną i intensyfikacją sprzedaży wśród agentów w 2020 r. W obszarze produktów lokacyjnych grupa zanotowała wzrost przychodów o 4 proc. Jest to związane ze zwiększonym zapotrzebowaniem klientów na poszukiwanie najbardziej atrakcyjnych, bezpiecznych lokat. W obszarze produktów kredytowych w 2020 r. w porównaniu z rokiem poprzednim odnotowano spadek przychodów o 6 proc. Jest związany z ograniczeniem akcji kredytowej banków w obliczu epidemii koronawirusa” – podaje spółka.
Pod względem zysku 2020 r. okazał się dla firmy lepszy od poprzedniego. Na poziomie operacyjnym wypracowała 992 tys. zł (+318,6 proc.), EBITDA 2 mln zł (58,8 proc.), a netto 1,2 mln zł (+411,2 proc.). Koszty działalności spadły r/r o 12,6 proc.
„Wynika to przede wszystkim ze zmniejszenia skali działalności w obszarze reklamy efektywnościowej spowodowanego ograniczeniem działalności kredytowej banków w obliczu pandemii koronawirusa” – wyjaśnia Comperia.