Coraz więcej MŚP zna faktoring

opublikowano: 14-03-2019, 22:00

Instytut Keralla Research na zlecenie Narodowego Funduszu Gwarancyjnego (NFG), spółki faktoringowej z grupy Kaczmarski, przebadał przedsiębiorców pod kątem wiedzy o faktoringu.

Z badania wynika, że rośnie świadomość małych i średnich firm odnośnie tej usługi. W ubiegłym roku znało ją blisko 70 proc. przedsiębiorców, dzisiaj jest to już prawie 80 proc. Ale nawet ci, którzy deklarują, że wiedzą, czym jest faktoring, w wielu przypadkach się mylą. I tak prawie co szósty badany jest przekonany, że faktoring to finansowanie wyłącznie dla dużych firm. Według 15,4 proc. faktoring podnosi ryzyko pogorszenia relacji z kontrahentem, zdaniem 8,4 proc. to skomplikowane rozwiązanie. Natomiast 5,2 proc. przedsiębiorców uważa, że faktoring to inaczej windykacja.

21,8 proc. Taki odsetek przedsiębiorców uważa, ze faktoring jest drogim rozwiązaniem.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Sylwia Wedziuk

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy