Czytasz dzięki

Coraz więcej MŚP zna faktoring

opublikowano: 14-03-2019, 22:00

Instytut Keralla Research na zlecenie Narodowego Funduszu Gwarancyjnego (NFG), spółki faktoringowej z grupy Kaczmarski, przebadał przedsiębiorców pod kątem wiedzy o faktoringu.

Z badania wynika, że rośnie świadomość małych i średnich firm odnośnie tej usługi. W ubiegłym roku znało ją blisko 70 proc. przedsiębiorców, dzisiaj jest to już prawie 80 proc. Ale nawet ci, którzy deklarują, że wiedzą, czym jest faktoring, w wielu przypadkach się mylą. I tak prawie co szósty badany jest przekonany, że faktoring to finansowanie wyłącznie dla dużych firm. Według 15,4 proc. faktoring podnosi ryzyko pogorszenia relacji z kontrahentem, zdaniem 8,4 proc. to skomplikowane rozwiązanie. Natomiast 5,2 proc. przedsiębiorców uważa, że faktoring to inaczej windykacja.

21,8 proc. Taki odsetek przedsiębiorców uważa, ze faktoring jest drogim rozwiązaniem.

cc937a7e-4287-11ea-b77f-2e728ce88125
Puls Firmy
Użyteczne informacje dla mikro-, małych i średnich firm. Porady i przekrojowe artykuły, dzięki którym dowiesz się, jak rozwinąć biznes
ZAPISZ MNIE
Puls Firmy
autor: Sylwester Sacharczuk
Wysyłany raz w tygodniu
Sylwester Sacharczuk
Użyteczne informacje dla mikro-, małych i średnich firm. Porady i przekrojowe artykuły, dzięki którym dowiesz się, jak rozwinąć biznes
ZAPISZ MNIE

Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa.

Kliknij w link w wiadomości, aby potwierdzić subskrypcję newslettera.
Jeżeli nie otrzymasz wiadomości w ciągu kilku minut, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Sylwia Wedziuk

Polecane