Mogą kosztować blisko 500 mln zł. — Budowa CPK wiąże się z koniecznością przeprojektowania całej polskiej przestrzeni powietrznej. Trzeba będzie stworzyć jej nowe struktury nie tylko wokół nowego potencjalnego lotniska, ale także wokół lotnisk w Warszawie, Łodzi, Modlinie i Radomiu — mówi Janusz Janiszewski, p.o. prezesa PAŻP. Dodaje, że przy konstrukcji nowego modelu polskiej przestrzeni powietrznej będzie potrzebna również współpraca z wojskiem. Przesuwając lotnisko 40 km na zachód od Warszawy, trzeba pamiętać o wojskowych portach m.in. w Łasku i Krzesinach. CPK ma ruszyć w 2027 r. i kosztować 19 mld zł. Port ma być węzłem przesiadkowym między Warszawą i Łodzią, łączącym transport lotniczy, kolejowy i drogowy. W ramach tego projektu 37 km na zachód od Warszawy, na obszarze ok. 3 tys. hektarów, ma powstać Port Lotniczy Solidarność, który w pierwszym etapie ma obsługiwać 45 mln pasażerów rocznie. Docelowo lotnisko będzie mogło być rozbudowane do przepustowości ok. 100 mln osób.
5 Tyle lat zajmą PAŻP przygotowania związane z CPK.