Create znaczy bądź odważny

Maciej Pawlicki
opublikowano: 03-07-2008, 00:00

Jak każde kolejne Expo, tegoroczna międzynarodowa wystawa w Saragossie jest miniaturą globalnego świata. Na kilkudziesięciu hektarach nad rzeką Ebro stłoczona setka krajów, kilkaset korporacji, tysiące twórców i pomysłów oraz miliony bodźców. Bombardują nas informacjami, wdzięczą się atrakcyjnością i urodą, zabiegają o naszą uwagę i życzliwość. Jak w życiu.

Statystyczne dwadzieścia minut, przeznaczane przez zwiedzającego Expo na jeden pawilon, jest raczej miniaturą kontaktu niż kontaktem prawdziwym. Ale te minuty to często jedyna okazja, by zdobyć zainteresowanie i życzliwość dla produktu o nazwie Polska. Dlatego jest tak ważne, by każdą chwilę dobrze wykorzystać, budząc wśród gości pozytywne emocje.

Tematem Expo 2008 w Saragossie jest „Woda i zrównoważony rozwój” („Water and Sustainable Development”), hasło pawilonu polskiego zaś brzmi z angielska „Create & Care” („Twórz i dbaj”). Właśnie kreatywność jest kluczem dla naszej prezentacji, a powinno stać głównym motywem całej promocji Polski w najbliższej dekadzie.

Nowa, młoda Polska jest krajem ludzi zdeterminowanych do osiągania sukcesu, polegających na swoich zdolnościach i kwalifikacjach, odważnych, kreatywnych. Właśnie odwaga kreatywności jest w globalnej konkurencji ceniona wysoko. Jak dawniej, liczy się organizacja i konsekwencja, ale w XXI wieku już nie one decydują o sukcesie. Ważniejsza jest umiejętność odważnego myślenia, szybkiego przystosowywania się do nowych warunków, pokonywania przeszkód, tworzenia niestandardowych rozwiązań. Już nie hardware, ale software. A Polacy mają we krwi umiejętność radzenia sobie w każdej sytuacji, wrodzoną przekorę i pomysłowość. Oraz tytułową kreatywność, której właściwie ukierunkowana erupcja właśnie się rozpoczyna.

Expo2008 wystartowało 14 czerwca, a najbliższa niedziela 6 lipca będzie na wystawie Dniem Polskim, z udziałem prezydenta RP Lecha Kaczyńskiego. Przed naszym pawilonem — jako jednym z niewielu — cały czas ustawiają się długie kolejki. A spontaniczne recenzje w księdze pamiątkowej są takie: „Wspaniała robota! Zakochałam się w Waszej ekspozycji — Cristina Combo, Orlando, USA”, „Byłem pod wielkim wrażeniem pawilonu. Dałbym Wam 100 proc., gdybym był w jury — Nicholas Christopidas, komisarz Cypru”, „Fantastyczny, piękny, najbardziej reprezentatywny i szczególny pawilon — Uberto, Brazylia”, „Zaskoczył mnie Wasz kraj! I udało Wam się rozkochać mnie w nim! — Laura, Valladolid”, „Jestem tu drugi raz i na pewno jeszcze wrócę. Napracowaliście się niesamowicie — Milagros”, „Myślę, że to najpiękniejszy pawilon, jaki widziałam, piękne wnętrze i film łączący magię i nowoczesność — Maria Lafnente”. „Jestem dumna z Polski, kiedy oglądam ją tak nowoczesną i tak piękną” — Danuta Hübner, komisarz Unii Europejskiej”.

Cóż dodać? Że Expo dopiero się zaczęło. Do 14 września, kiedy wystawa się zakończy, takich recenzji chcemy zebrać wiele tysięcy. Bo produkt Polska na to zasługuje.

Maciej Pawlicki

komisarz generalny sekcji polskiej Expo 2008 w Saragossie

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Maciej Pawlicki

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy