Crowdway, platforma crowdfundingowa, należąca do spółki Crowd Ventures, ma nowego właściciela – został nim Jakub Niestrój, inwestor i partner zarządzający w firmie doradczej Alteverso Group. Pod koniec maja przejął on większościowy pakiet akcji od Szkoły Inwestowania (60 proc.), twórcy platformy, której prezesem jest Bartosz Mazurek. Pozostałe udziały kupiła grupa inwestorów, skupionych wokół hubu inwestycyjnego THub.

Bartosz Mazurek będzie nadal współpracować z Crowdway jako doradca zarządu.
- O przejęciu spółki rozmawialiśmy z kilkoma potencjalnymi nabywcami. Zaproponowany przez Jakuba kierunek uznałem za najbardziej obiecujący dla inwestorów i potencjalnych emitentów. Pieniądze uzyskane ze sprzedaży platformy przeznaczymy na rozwój domu maklerskiego, w którym już posiadamy udziały – mówi Bartosz Mazurek, prezes Szkoły Inwestowania.
Platforma Crowdway powstała w 2015 r. Do tej pory wspierała start-upy, szukające kapitału na rozwój. Wartość zrealizowanych emisji z udziałem 360 inwestorów indywidualnych przekroczyła 4,7 mln zł.
Jakub Niestrój planuje rozszerzyć profil i skalę projektów realizowanych za pośrednictwem platformy Crowdway. Nowa strategia zakłada stworzenie trzech linii inwestycyjnych – dynamicznej (projekty w fazie dynamicznego wzrostu), stabilnej (produkty nieruchomościowe stabilnego zwrotu) i innowacyjnej (start-upy, seedy – finansowanie zalążkowe).
- Stabilność to nowa kategoria projektów skierowana do inwestorów o niższej skłonności do ryzyka. W dużej mierze bazować będzie na produktach nieruchomościowych i innych aktywach generujących bieżący, pasywny przychód w modelu rentierskim. Projekty w tej linii ruszą w ciągu kilku miesięcy i obejmą np. kampanie crowdfundingu udziałowego dla projektów inwestycyjnych, w ramach których rozproszeni inwestorzy przy relatywnie niskim poziomie inwestycji zyskają możliwość nabycia udziałów lub objęcia akcji w spółkach posiadających nieruchomości i czerpiących zyski z najmu – mówi Jakub Niestrój, prezes Crowd Ventures.
Perspektywę rozwoju platformy Crowdway stwarza m.in. rozporządzenie Unii Europejskiej zwiększające dozwoloną wartość oferty publicznej bez prospektu emisyjnego ze 100 tys. do 1 mln EUR
507 mln zł
Taką wartość osiągnie polski rynek crowdfundingu w 2018 r. według szacunków platformy zrzutka.pl (wzrost o 254 proc. r/r).