Chcemy być najsilniejszą grupą technologiczną w Europie Centralnej i przejęcie Shopera jest ważnym krokiem w tym kierunku. Integracja daje nam szansę na zwiększenie cross-sellingu usług, a tym samym zwiększenia przychodów na jednego klienta – mówi Jakub Dwernicki, prezes Cyber_folksa, który od 1 kwietnia będzie także szefem Shopera. To notowany na GPW dostawca sklepów internetowych w modelu SaaS.
- Nowy zarząd zapewne będzie potrzebował trochę czasu zanim zakomunikuje możliwą skalę synergii, mierzalne cele czy ewentualne zmiany w strategii rozwoju. Możliwość uzyskania synergii na pewno istnieje, głównie po stronie przychodowej (m.in. powiększenie bazy klientów, cross-selling produktów), ale na razie trudno sprecyzować liczby – mówi Maria Mickiewicz, analityczka Wood&Co.
W planach jest wdrożenie sztucznej inteligencji do głównych produktów spółek. W styczniu Cyber_folks uruchomił nową wersję usługi Now, która pozwala stworzyć stronę internetową w 60 sekund za pomocą AI. Analitycy BM Banku Millennium wiążą z tym produktem spore nadzieje – uważają, że może zrewolucjonizować rynek..
Pierwsze efekty kupna Shopera zarząd Cyber_folksa pokaże 20 maja w raporcie za I kwartał 2025 r. W 2024 r. przychody spółki wzrosły o 37 proc. r/r do 657 mln zł, skorygowana EBITDA o 25 proc. do 176 mln zł, a zysk netto przypadający akcjonariuszom jednostki dominującej o 60 proc. do 71,6 mln zł.
- Rekordowy wynik EBITDA i komfortowy poziom zadłużenia pozwoliły nam na zwiększenie dywidendy i dokonanie dużych przejęć – mówi Robert Stasik, wiceprezes spółki.
Zarząd zarekomendował wypłatę dywidendy w wysokości 2 zł za akcję. Planowany jest też skup akcji z budżetem 10 mln zł. W sumie do akcjonariuszy może więc trafić 38,2 mln zł.
W IV kwartale 2024 r. Cyber_folks zanotował 48,2 mln zł skonsolidowanego EBITDA i 21 mln zł zysku netto.
- Wyniki za IV kwartał były dobre i zgodne z oczekiwaniami. Wrażenia po konferencji są raczej pozytywne – zarząd chce postawić większy nacisk na rozwój Shopera i widzi spory potencjał na ekspansję w regionie. W przyszłości spodziewam się dalszych akwizycji. W kwestii sztucznej inteligencji spółka w przeszłości już pokazała, że wydatki na badania i rozwój przynoszą efekty. Kontynuowane będą prace nad automatyzacją produktów w nadziei na zatrzymanie klientów i dalszą poprawę jakości usług, ale raczej nie będzie to wielka rewolucja – biznes Cyber_folksa i Shopera jest dość powtarzalny – mówi Dominik Niszcz, analityk Trigon DM.
