Cyberpunk 2077 na nowej platformie

opublikowano: 20-08-2019, 22:00

Do listy gier dostępnych w usłudze Google Stadia dołączyła największa produkcja CD Projektu: „Cyberpunk 2077”.

We wtorek rozpoczęły się w Kolonii targi gier komputerowych Gamescom, a dzień wcześniej na specjalnej konferencji Google’a swoją obecność mocno zaznaczył polski CD Projekt. Światowy gigant podał nowe informacje o swoim serwisie do streamingu gier wideo — Google Stadia — i zapowiedział, że lista produkcji dostępnych w usłudze wydłuży się o kolejny tytuł: „Cyberpunk 2077”. Przypomnijmy, że premiera największej historycznie gry CD Projektu została zapowiedziana na 16 kwietnia 2020 r. Od tego dnia gra ma być dostępna na PC, Xbox One i PlayStation. Premiera wersji na Google Stadia odbędzie się w 2020 r., ale szczegóły na temat wydania tytułu na tę platformę będą podane w późniejszym terminie.

Nowa platforma:
Nowa platforma:
Przedstawiciele Googla wyszukując gry na Stadia ostatnio odwiedzili CD Projekt, który pracuje nad „Cyberpunkiem 2077”.

„Wersja na Google Stadia pozwoli w pełni cieszyć się wciągającą rozgrywką, nietuzinkową opowieścią oraz wykorzystującą zaawansowane rozwiązania technologiczne grafiką niezależnie od posiadanego sprzętu” — informuje CD Projekt.

Google Stadia to usługa, która ma umożliwić granie w chmurze, bez konieczności zakupu kosztownego sprzętu. Do korzystania z niej ma wystarczyć dowolny komputer, telewizor lub smartfon oraz dobre połączenie z siecią. Usługa ma być dostępna w listopadzie 2019 r. w 14 krajach, wśród których na razie nie ma Polski. Lista gier dostępnych w usłudze na razie nie jest długa (ponad 30 pozycji). Zawiera takie tytuły, jak m.in.: „Assassin’s Creed Odyssey”, „Metro Exodus”, „Rage 2” czy „Marvel’s Avengers”. Google Stadia ma być dostępna w dwóch podstawowych wersjach: darmowej oraz z miesięcznym abonamentem. Niezależnie od rodzaju abonamentu użytkownicy usługi będą musieli zapłacić za dostęp do konkretnej gry.

Newsletter ICT
Nowości z firm IT z naciskiem na spółki giełdowe: przetargi, informacje z rynku, newsy kadrowe i inne.
ZAPISZ MNIE
×
Newsletter ICT
autor: Grzegorz Suteniec
Wysyłany raz w tygodniu
Grzegorz Suteniec
Nowości z firm IT z naciskiem na spółki giełdowe: przetargi, informacje z rynku, newsy kadrowe i inne.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.

We wtorek inwestorzy ze spokojem przyjęli informacje o nowej platformie „Cyberpunka”. Kurs w trakcie sesji był na niewielkich minusach.

— Wpływ tej decyzji na wycenę CD Projektu jest na razie niewielki, gdyż Google Stadia jest nowym projektem i jest sporo znaków zapytania. Nie wiadomo np. jak Google będzie się rozliczał z producentami w tym projekcie — przykładowo przy grach mobilnych pobiera 30 proc. — mówi Kacper Koproń, analityk Trigon DM.

Spółka nie ujawnia szczegółów na temat współpracy z Google’em i modelu rozliczeń. Nie ma jednak wątpliwości, że sam projekt platformy jest pozytywny dla producentów gier AAA.

— Oni będą jego głównym beneficjentem, gdyż projekt ten powoduje naturalne obniżanie barier sprzętowych, a tym samy poszerzy rynek o graczy, którzy nie mogą sobie pozwolić na drogi sprzęt. Szczególnie pozytywne jest to dla producentów najlepszego kontentu, jak np. CD Projekt — mówi Kacper Koproń.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Grzegorz Suteniec

Polecane