Cyberpunk może zagościć na E3

Pojawienie się CD Projektu wśród wystawców na największych targach gier rozbudziło oczekiwania inwestorów. Liczą na start promocji „Cyberpunka 2077”.

W połowie listopada na notowaniach CD Projektu cieniem położyła się plotka o problemach przy produkcji kolejnego flagowego tytułu — „Cyberpunk 2077”, zgodnie z którą miałby on zadebiutować dopiero po roku 2020 r. Wszystko z powodu braków kadrowych i rozwiązania pierwotnego zespołu, pracującego nad grą. Następnie pojawiły się uspokajające głosy z firmy, zapowiadające ważne kamienie milowe produkcji. W połowie stycznia pojawienie się na oficjalnym profilu twitterowym gry „Cyberpunk 2077” tajemniczego *beep* wywołało falę spekulacji i komentarzy, które zostały dodatkowo podsycone przeciekami do youtuberów, pochodzącymi od anonimowego pracownika Sony, który opowiadał o postępach przy grze. Według niego Sony otrzymało techniczne demo gry, które dowodzi, że można już w nią grać, zawiera dużą część świata gry i misje. Spekulował, że CD Projekt może pokazać teaser na największych targach gier, czyli odbywających się w Los Angeles E3. Faktycznie CD Projekt znalazł się właśnie na oficjalnej liście wystawców E3, a wiadomo, że nie pojedzie tam z niczym. Także nieoficjalne źródła „PB” twierdzą, że spółka intensywnie pracuje nad demo „Cyberpunka” i chce je pokazać na E3. CD Projekt jednak konsekwentnie odmawia komentarza w tej kwestii. Przypomnijmy, że w 2016 r. na E3 CD Projekt pokazywał „Gwinta”, a przed rokiem nie był wystawcą. Lista wystawców na E3 pojawiła się dopiero we wtorek.

Zobacz więcej

SPECE OD MARKETINGU: CD Projekt, któremu szefuje Adam Kiciński, znany jest z bardzo umiejętnego budowania napięcia wokół swoich tytułów. Słynny *beep* z połowy stycznia rozbudził oczekiwania na kolejne ruchy związane z „Cyberpunkiem”. Bardzo prawdopodobne, że prezentacja demo gry na E3 będzie kolejnym. Fot. Marek Wiśniewski

— Z pewnością odbije się ona echem na światowych portalach gamingowych. Wydaje się mało prawdopodobne, że spółka na tak dużych targach będzie promowała jedynie kampanię jednoosobową „Gwinta”. Przypominam, że „Gwint” był już promowany na E3 dwa lata temu — mówi Tomasz Rodak, analityk DM BOŚ. Dlatego analityk spodziewa się, że na tegorocznym E3 rozpocznie się kampania promocyjna „Cyberpunka”.

— Jeśli tak by się stało, oczekuję premiery w 2019 r. Byłaby to raczej pozytywna informacja, gdyż wydaje się, że po wcześniejszych spekulacjach prasowych oczekiwania części inwestorów przesunęły się na 2020 r. Niewykluczone, że na E3 CD Projekt poda też jakieś okno wydawnicze, w którym odbędzie się premie- ra — przewiduje analityk DM BOŚ. Także według Michała Czerwińskiego z DM BZ WBK fakt, że CD Projekt będzie w tym roku wystawcą na E3, może oznaczać rozpoczęcie tam marketingu „Cyberpunka”.

— Byłoby to pozytywne zaskoczenie. Wpisałoby się w niedawne spekulacje prasowe, które mówiły, że na E3 CD Projekt może pokazać grywalną wersję, a wcześniej nowy trailer — przypomina analityk. Jednak nie wyklucza jednocześnie scenariusza, w którym na E3 spółka zaprezentuje nową odsłonę „Gwinta”.

— Z ostatnich zapowiedzi wynikało, że główna akcja marketingowa tego projektu planowana jest na ten rok. Podtrzymuję swoje oczekiwania, że marketing „Cyberpunka” rozpocznie się w tym roku, będzie krótki i intensywny, a premiera gry odbędzie się przed końcem roku, choć niewątpliwie ten scenariusz wydaje się być optymistyczny, biorąc pod uwagę, co w tej chwili wiemy o nowym tytule CD Projektu — mówi Michał Czerwiński. E3 to najważniejsze i największe na świecie targi gier komputerowych. Odbywają się w Los Angeles. W tym roku odbędą się w dniach od 12 do 14 czerwca. Obecnie na liście wystawców poza CD Projektem jest 70 innych firm , choć lista nie jest na bieżąco aktualizowana. CD Projekt zapowiada „Cyberpunk 2077” jako grę istotnie większą niż „Wiedź-mina 3”, którego budżet wynosił nieco ponad 300 mln zł. Cyberpunk ma być droższy, ambitniejszy i mieć znacząco większy potencjał sprzedażowy. W połowie listopada nad grą pracowało ok. 300 osób.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Grzegorz Suteniec

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / Cyberpunk może zagościć na E3