Pokaz trailera „Cyberpunka 2077” i występ Keanu Reevesa, który wcielił się w jednego z bohaterów wyczekiwanej produkcji CD Projektu, był najmocniejszym punktem tegorocznej konferencji Xbox E3 Briefing zorganizowanej przez Microsoft. Informacje napływające po zakończeniu E3, prestiżowych targów w Los Angeles, wskazują, że gra osiągnęła sukces, a wręcz została zwycięzcą.

Mówią dane
Karolina Gnaś, szefowa IR CD Projektu, informuje, że podczas tegorocznej edycji E3 „Cyberpunk 2077” zdobył dotychczas 85 nagród, czyli o 25 więcej niż w poprzednim roku.
— Najbardziej prestiżowe to m.in. sześć nagród od amerykańskiego serwisu IGN, w tym IGN Best Game i IGN People’s Choice. Mamy też nagrody Best of E3 od serwisów GameSpot, PC Gamer, Rock, Paper, Shotgun i magazynu „Wired”. Eurogamer przyznał nam tytuł Editors’ Choice Award — mówi Karolina Gnaś.
IGN, na podstawie danych o przedsprzedaży, okrzyknął „Cyberpunka 2077” najbardziej popularną grą targów. Popularność przejawia się m.in. bardzo dużym zainteresowaniem graczy edycją kolekcjonerską.
— W niektórych krajach i kanałach dystrybucji nakład czasowo się wyczerpał. Dlatego podjęliśmy decyzję o ich dotowarowaniu, nie będzie to jednak duża ilość — mówi Karolina Gnaś.
Edycja kolekcjonerska wyczerpała się m.in. na Amazonie i Best Buy’u w USA, w Japonii i wielu krajach Europy. CD Projekt nie ujawnia nakładu edycji kolekcjonerskiej. Tak jak w przypadku „Wiedźmina 3” jest on ograniczony, a komponenty, zwłaszcza figurka, zamawiane są z dużym wyprzedzeniem.
And the winner is….
Spektakularna prezentacja „Cyberpunka” odbiła się echem w mediach. Wśród gier prezentowanych na E3 najwięcej artykułów prasowych poświęcono właśnie produkcji CD Projektu. Ico Partners szacuje ich liczbę na około 6,5 tys. „Cyberpunka” zauważyły media mainstreamowe. Informowały o nim m.in. amerykański „Forbes”, CNN i BBC.
Na drugim miejscu pod względem liczby publikacji był „FF7 Remake” z niespełna 5 tys. artykułów, a na trzecim „Marvel Avengers” z około 4 tys.
Według analiz serwisu VizionEck „Cyberpunk” był najchętniej oglądaną grą z E3. W serwisie YouTube obejrzano ja ponad 32 mln razy. Drugim tytułem był „Marvel Avengers” (ponad 25 mln odsłon), a trzecim — „Star Wars Jedi: Fallen Order” (13,5 mln).
„Cyberpunk” wygrał też w kategorii najchętniej oglądanego trailera, czyli zwiastuna gry. Według VizionEcka został odtworzony na YouTubie blisko 23 mln razy. Trailer „Marvel Avengers” miał 22,2 mln odsłon, a „Star Wars Jedi: Fallen Order” — 9,5 mln. Dobre przyjęcie gry przekłada się na przedsprzedaż.
— Pierwszy tydzień zbierania preorderów na „Cyberpunka 2077” wypadł naprawdę bardzo dobrze w porównaniu z „Wiedźminem 3” — mówi Karolina Gnaś, zaznaczając, że kilka dni to mała próba statystyczna, a większość graczy zamawia grę bezpośrednio przed premierą.
Silna reprezentacja
„Cyberpunk” błyszczał najjaśniej, ale nie był jedyną polską grą na E3. Techland zaprezentował na targach „Dying Light 2”, a Bloober Team — „Blair Witch”. Techland jest zadowolony z efektów.
— Na naszej tablicy, do której zwyczajowo podczas targów przypina się plakietki z nagrodami i nominacjami, pojawiło się ich 45, w tym 28 nagród i 17 nominacji. Liczymy na kolejne, gdyż niektóre redakcje przyznają nagrody dopiero po zakończeniu E3 — mówi Tymon Smektała, główny projektant „Dying Light 2”.
Do najważniejszych zalicza wyróżnienia od IGN, Gamespotu, GamesRadaru, Destructoida, Gamepressure, DualShockers, USG i Escapist Magazine’u.
— To bezdyskusyjnie najważniejsze na świecie media zajmujące się grami — mówi Tymon Smektała.
Najnowsze demo „Dying Light 2” studio zaprezentowało podczas targów niemal tysiącowi dziennikarzy z całego świata. To ponad 30-minutowy wycinek gry pokazujący, jak wybory gracza wpływają na świat wokół niego. Według VizionEcka nowy trailer gry został obejrzany na YouTubie blisko 2,5 mln razy.
— Najnowszy zwiastun „Dying Light 2”, który ujawniliśmy na konferencji Microsoftu, ma jeden z najlepszych wskaźników komentarzy pozytywnych w relacji do negatywnych na portalu YouTube — podkreśla Tymon Smektała.
Także w przypadku produkcji Techlandu sukces na E3 przekłada się na zainteresowanie grą.
— Liczba wstępnych zamówień jest na bardzo zadowalającym poziomie. Tuż po targach złożono niemal tyle zapisów, ile zebrała pierwsza część gry przez cały okres promocji. Zainteresowanie tytułem jest ogromne, a będziemy starali się wykorzystać uwagę mediów i graczy, żeby jeszcze szerzej wypromować naszą produkcję — mówi główny projektant gry.
2 tys.
Tylu gości obejrzało zwiastun „Cyberpunka 2077” na stosiku biznesowym podczas tegorocznych targów E3….
5tys.
...tylu podczas publicznychprezentacji...
23
mln ...a tyle razy, według serwisu VizionEck, został odtworzony na YouTubie najnowszy trailer „Cyberpunka”.
2,5
mln Tyle razy, według serwisu VizionEck, został odtworzony na YouTubie najnowszy trailer „Dying Light 2”.