Analityk: Pomysł CD Projektu na E3 przekroczył oczekiwania

opublikowano: 28-06-2019, 14:22

Tomasz Rodak, analityk DM BOŚ, podsumował obecność polskich spółek growych na targach E3. Najwięcej miejsca poświęcił największej gwieździe - CD Projektowi.

- Wcześniej trudno nam było sobie wyobrazić, że spółka mogłaby wymyślić coś takiego, by przebić występ na ubiegłorocznej edycji E3. Okazało się, że to nas wyobraźnia zawiodła. Pomysł wykorzystania w grze i na pokazie Xbox popularnego i lubianego aktora hollywoodzkiego Keanu Reevesa jest marketingowym majstersztykiem. Mało, że Cyberpunk 2077 „skradł show”, to jeszcze gra przebiła się do głównego nurtu mediów, co powinno zaowocować zwiększeniem rozpoznawalności i wzrostem liczby potencjalnych graczy - uważa Tomasz Rodak.

Obecność znanego aktora Keanu Reevesa pomogła zbudować sukces marketingowy
„Cyberpunka 2077” i dotrzeć do milionów graczy, potencjalnych nabywców. Trailer
gry z tegorocznych targów E3 obejrzało już więcej osób niż poprzedni przez rok.
Zobacz więcej

GWIAZDA Z GWIAZDĄ:

Obecność znanego aktora Keanu Reevesa pomogła zbudować sukces marketingowy „Cyberpunka 2077” i dotrzeć do milionów graczy, potencjalnych nabywców. Trailer gry z tegorocznych targów E3 obejrzało już więcej osób niż poprzedni przez rok. Fot. ARC

Specjalista zaznacza, że jeszcze bardziej bezpiecznie czuje się z prognozą zakładającą wolumen sprzedaży gry w wysokości 21 mln sztuk w ciągu kwartału od premiery gry. 

- Przy zastosowaniu naszych prognoz spółka jest obecnie notowana przy 11x P/E na 2020 rok i średnim 14x P/E na lata 2020-22 - dodaje Tomasz Rodak, który przejrzał po targach najpopularniejsze i najbardziej opiniotwórcze serwisy gamingowe.

- Opinie nt. Cyberpunka 2077 są w przeważającej większości pozytywne, aczkolwiek mniej entuzjastyczne niż rok temu. Tegoroczne demo nie było tak przełomowe jak ubiegłoroczne, gdyż w dużej mierze pokazywało te same rzeczy i nie zmieniło stanu naszej wiedzy o grze. Mamy nadzieję, że w przyszłości twórcy pokażą nam więcej (np. fabuła, wzajemne relacje między postaciami i interakcje z postaciami niezależnymi, itp.) - napisał Tomasz Rodak w raporcie, dostępnym w załączniku.

Video Games 2_SR_55_2019_DM BOŚ pol

987c9ee0-8c30-11e9-bc42-526af7764f64
Rynek gier
Newsletter z wiadomościami nt. branży gamingowej oraz polskich producentów gier komputerowych.
ZAPISZ MNIE
Rynek gier
autor: Grzegorz Suteniec
Wysyłany raz w tygodniu
Grzegorz Suteniec
Newsletter z wiadomościami nt. branży gamingowej oraz polskich producentów gier komputerowych.
ZAPISZ MNIE

Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa.

Kliknij w link w wiadomości, aby potwierdzić subskrypcję newslettera.
Jeżeli nie otrzymasz wiadomości w ciągu kilku minut, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Kamil Zatoński

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu