Cyfrowy Polsat błyszczał wczoraj na gali "Pulsu Biznesu", gdzie rozdaliśmy nagrody dla najlepszych spółek giełdowych 2012 roku. Dzisiejsze wyniki potwierdzają, że CP jest w dobrej formie. Kurs spółki rośnie o około 3 proc.
Spółka obniżyła wskaźnik długo netto do EBITDA do poziomu umożliwiającego jej wypłatę dywidendy. Wskaźnik wyniósł na 1,95 razy koniec 2012 roku, a spółka deklaruje, że może wypłacać dywidendę gdy wskaźnik spadnie poniżej 2 razy.
Spółka Dominika Libickiego pokazała wczoraj wyniki lepsze od oczekiwanych. Grupa Cyfrowego Polsatu miała 121,62 mln zł zysku netto w czwartym kwartale 2012 roku wobec 76,3 mln zł zysku netto w tym samym okresie rok wcześniej. Analitycy sondowani przez PAP spodziewali się 105,7 mln zł zysku netto.
EBITDA wyniosła 247,16 mln zł wobec 197 mln zł rok wcześniej i średniej prognoz analityków na poziomie 223,6 mln zł.
Przychody grupy Cyfrowego Polsatu w czwartym kwartale 2012 roku wyniosły 750,62 mln zł wobec 719 mln zł rok wcześniej i wobec prognoz rynkowych na poziomie 733,3 mln zł.
W całym 2012 roku zysk netto grupy Cyfrowego Polsatu wyniósł 598,3 mln zł wobec 160,19 mln zł rok wcześniej. Na zysk netto wpłynęła m.in. dywidenda od Telewizji Polsat (297,2 mln zł).
Zysk operacyjny wyniósł 789,18 mln zł w czwartym kwartale wobec 560,3 mln zł, zysk EBITDA 1.032 mln zł wobec 735,18 mln zł, a przychody - 1,73 mld zł wobec 1,59 mld zł.
Liczba abonentów spółki wzrosła o 0,4 proc. do około 3.566,1 tysięcy abonentów na 31 grudnia 2012 roku. Średni miesięczny przychód na abonenta (ARPU) wzrósł o 5,5 proc. do 40,4 zł w czwartym kwartale 2012 roku.
Telewizja Polsat to już maszynka do zarabiania pieniędzy – miała 37,7 proc. marży EBITDA w czwartym kwartale 2012 roku. Tak wysoka EBITDA jest możliwa dzięki ścisłej kontroli kosztów nadawcy, dostosowywanej na bieżąco do wpływów reklamowych.
CP pokazał też cały rynek – ciekawie wygląda slajd z danymi na temat kanałów naziemnej telewizji cyfrowej. Ich oglądalność wzrosła o 48 proc. w czwartym kwartale (rok do roku) do 8,8 proc. Grupa Polsat straciła 2 proc. udziałów (do 20,8 proc.), TVP straciła 9 proc. do 25,1 proc., Grupa TVN zyskała 1 proc. do 23 proc., a kanały satelitarno-kablowe pozostały na niezmienionym poziomie 22,3 proc.
Mimo spadku udziałów w oglądalności, Polsat zyskał udziały w rynku reklamy TV. Ponieważ wpływy reklamowe Polsatu spadały mniej niż rynek, CP na koniec czwartego kwartału miał 23,4-procentowy udział w rynku reklamy TV.
Cyfrowy Polsat miał 150,2 tys. klientów usługi internetu mobilnego na koniec 2012 roku, dwa razy więcej niż 73,1 tys. na koniec 2011 roku. W ubiegłym roku jego spółka siostrzana – Polkomtel mocno promowała szybki internet LTE, którego oferta jest obecna w obu podmiotach, a zasięg usługi zwiększył się do 50 proc. populacji.
Bardzo mocno rosła też liczba klientów usługi multiroom – aż czterokrotnie do 427,2 tys. na koniec 2012 roku. Wyższe przychody telekomunikacyjne wraz ze stabilnie rosnącym ARPU (przychodami na abonenta) były powodem najwyższych w historii przychodów od klientów indywidualnych CP.
CP miał 2,3 mln użytkowników iPli na koniec 2012 roku i szybko goni serwisy wideo Onetu i Wirtualnej Polski. iPla miała 0,7 mln zł zysku EBITDA w czwartym kwartale 2012 roku.
W 2013 roku spółka chce utrzymać poziom zadłużenia netto do EBITDA na poziomie 2 razy. CP chce utrzymać wysokie marże przy dalszym wzroście przychodów, pomimo przewidywanego spadku rynku reklamy TV na poziomie 4-6 proc. Spółka chce zwiększać przychody z klienta dostarczając mu coraz więcej usług – zapowiada m.in. wzrost nasycenia bazy usługami zintegrowanymi i zwiększenie sprzedaży szybkiego internetu.
Dominik Libicki, prezes CP, zarobił 4,2 mln zł w 2012 roku (wraz z premią). Tomasz Szeląg odpowiadający w zarządzie za finanse zarobił, wraz z premią, 2,4 mln zł. O ile stała pensja członków zarządu nie zmieniła się rok do roku, spadły premie. Rok wcześniej Dominik Libicki zarobił 5,1 mln zł, a Tomasz Szeląg - 3,3 mln zł.
Konkurencyjna do Cyfrowego Polsatu platforma nC+ rusza 21 marca z nową ofertą.