Czarny koń segmentu B

Marcin BołtrykMarcin Bołtryk
opublikowano: 2012-08-23 00:00

Auto do floty: Hyundai i20 5D

Koreańczyk we flocie? Jeszcze 10 lat temu taka propozycja wywołałaby salwę śmiechu. Dziś już nie. Hyundai zmienił oblicze, a nowe i20 jest tego najlepszym przykładem. Ma atrakcyjniejszy wygląd i dopracowane silniki zużywające mniej paliwa. Cenowo – intersująco. Jakościowo – prawie Japonia. Cóż, może to właśnie Hyundai zawojuje floty.

Silnik benzynowy

1,2 DOHC. Czterocylindrowy,rzędowy, 16-zaworowy. Dostępnywyłącznie z 5-biegową skrzyniąmanualną. Napęd na przednią oś.

poj.1248 ccmmoc85 KMmaksymalny moment obrotowy (przy 4,0 obr./min)120 Nmprzyspieszenie od 0 do 100 km/h 12,7 s

prędkość maksymalna 168 km/hspalanie: w mieście 6,1 l/100 kmpoza miastem 4,2 l/100 km

1,4 CWT. Czterocylindrowy,rzędowy, 16-zaworowy. Dostępnyz 6-biegową skrzynią manualnąlub z 4-stopniowym automatem.Napęd na przednią oś.

poj.1396 ccmmoc100 KMmaksymalny moment obrotowy (przy 4,2 obr./min)137 Nmprzyspieszenie od 0 do 100 km/h 11,6 s

z automatem12,9 s

prędkość maksymalna 181 km/hz automatem 170 km/hspalanie: w mieście 7,1 l/100 kmz automatem 8,1 l/100 kmpoza miastem 4,2 l/100 kmz automatem 4,8 l/100 km

Silnik diesla

1,1 CRDi. Czterocylindrowy, rzędowy, doładowany, 16-zaworowy. Dostępny wyłącznie z 6-stopniową przekładnią manualną. Napęd na przednią oś.

poj. 1120 ccm moc 75 KM maksymalny moment obrotowy (przy 1,75-2,50 obr./min) 180 Nm przyspieszenie od 0 do 100 km/h 15,7 s prędkość maksymalna 160 km/h spalanie: w mieście 4,6 l/100 km poza miastem 3,4 l/100 km

1,4 CRDi. Czterocylindrowy, rzędowy, doładowany, 16-zaworowy. Dostępny wyłącznie z 6-stopniową przekładnią manualną. Napęd na przednią oś.

poj. 1396 ccm moc 90 KM maksymalny moment obrotowy (przy 1,50-1,75 obr./min) 220 Nm przyspieszenie od 0 do 100 km/h 13,5 s prędkość maksymalna 174 km/h spalanie: w mieście 4,9 l/100 km poza miastem 3,6 l/100 km

Miejsce

Bagażnik i20 ma pojemność

295 litrów.

To czołówka segmentu B.

Wyposażenie

Classic. Wersja najtańsza, najuboższa i dostępna wyłącznie z benzynowym silnikiem 1,2 l. Pięciodrzwiowy i20 classic kosztuje 42 400 zł i jest wyposażony w komplet poduszek (przednie, boczne i kurtynowe) i systemów (ESP, ABS). Przednie pasy z napinaczami, aktywne przednie zagłówki oraz isofix. Kierownica (z elektrycznym wspomaganiem) jest regulowana w dwóch płaszczyznach, a tylna kanapa składana i asymetrycznie dzielona. Standardowo montowany jest również immobiliser. Na pokładzie audio (odtwarzacz CD, MP3 oraz cztery głośniki i wyjście AUX), komputer pokładowy i tzw. wskaźnik ECO (informujący o optymalnym momencie zmiany biegu). W standardzie również chlapacze, zderzaki w kolorze nadwozia (klamki i lusterka już nie). Auto w tej specyfikacji spoczywa na 14-calowych stalowych felgach. Opony – 175/70.

Classic Plus. Ceny pięciodrzwiowego „Plusa” zaczynają się od 45 400 zł. We wnętrzu obok wyposażenia wersji Classic znajdziemy: manualną klimatyzację z funkcją chłodzenia schowka, centralny zamek z funkcją odblokowania drzwi w razie kolizji, elektrycznie sterowane szyby w przednich drzwiach i regulację wysokości fotela kierowcy. Classic Plus nie jest dostępny z najmocniejszym dieslem.

Comfort. Ten poziom – w przypadku nadwozia pięciodrzwiowego – jest dostępny z wszystkimi silnikami. Od poprzedniej wersji (Classic Plus) droższy o 3000 zł. W zamian komplet wyposażenia z poprzednich pakietów oraz: elektrycznie regulowane lusterka boczne (w kolorze nadwozia), przyciemniane szyby i podłokietnik między przednimi fotelami. W kolorze nadwozia są również klamki. System audio jest wzbogacony o wyjście USB oraz możliwość serowania z koła kierownicy. Na wyposażeniu znajduje się też pełnowymiarowe koło zapasowe.

Style. Kolejny (już ostatni) poziom i kolejna dopłata. Tym razem 4500 zł do pakietu Comfort. Wynika z tego, że ceny pięciodrzwiowego i20 w wersji Style zaczynają się od 52 900 zł (najsłabsza benzyna), a kończą na 62 400 zł (mocniejszy diesel). Wersja Style, jak na topową przystało, ocieka w luksusy. Na pokładzie komplecik pakietu komfort wzbogacony o: zdalne sterowanie centralnym zamkiem, elektrycznie sterowane szyby tylnych drzwi, autoalarm i podgrzewane boczne lusterka. Zamiast klimatyzacji manualnej – automatyczna. Przednie światła przeciwmgłowe, chromowany grill i 15-calowe stalowe felgi (opony 185/60). W bagażniku – siatka ochronna, na siedzeniach dwukolorowa tapicerka, na kierownicy i gałce zmiany biegów – skóra. Do tego nieco imitujących metal dodatków.

Warto kupić, bo…

Koreańskie marki – w tym Hyundai – bardzo poprawiły jakość. I20 wyróżnia się aparycją – szczególnie na tle konkurencji z VW Group. I20 ma bardzo przestronne wnętrze i rozsądną cenę.

Trzeba pamiętać, że…

Pięcioletnia gwarancja bez limitu kilometrów nie dotyczy aut firmowych. Te mają trzy lata gwarancji lub 100 tys. km. Wystrój wnętrza nie nadąża za polotem zewnętrza. Jeśli wybierzesz wersję z automatem, pamiętaj, że to przedpotopowe ustrojstwo.

Do twojej floty wybraliśmy…

Pięciodrzwiowego Hyundaia i20 z benzynowym silnikiem 1,2 o mocy 85 KM z wyposażeniem Classic Plus za 45 400 zł.

Proponujemy najmniejszy w ofercie silnik, bo ta jednostka naprawdę potrafi być oszczędna. Dynamika rzeczywiście skromna, ale coś za coś. Wyścigu spod świateł może nie wygrasz, ale czy o ściganie w tego typu autach chodzi? Diesle są za drogie. Jeśli nie pokonujesz rocznie grubo ponad 30 tys. km i poruszasz się przede wszystkim po mieście – odpuść. Bo zanim się zwróci, skończy się gwarancja – nawet pięcioletnia. Nie szalejemy z wyposażeniem, bo za nas poszalał Hyundai. Wpakował do proponowanej przez nas wersji Classic Plus wszystko, co powinien mieć nowoczesny miejski samochód, a nawet ciut więcej.

Jak zapłacić?

Za gotówkę: 42 400 zł.

Na kredyt (miesięczna rata):

893,65 zł

BNP Paribas – prowizja 1 proc., oprocentowanie rzeczywiste 8,74 proc.

898,60 zł

Multibank – prowizja 3 proc., oprocentowanie rzeczywiste 9,05 proc.

917,21 zł

Getinbank – prowizja 1 proc., oprocentowanie rzeczywiste 10,27 proc. Założenia: 20 proc. opłaty własnej, czas kredytowania 48 mies. Waluta PLN Symulację przygotowano w oparciu o kalkulator Autoa.pl W leasingu (miesięczna rata): 910,00 zł.

20 proc. opłaty wstępnej, okres finansowania 48 miesięcy, wykup maksymalny 5,0 proc. Symulację przygotował Masterlease*. Wynajem (leasing z serwisem, miesięczna rata): 769,00 zł.

20 proc. opłaty wstępnej, okres finansowania 48 miesięcy, wykup maksymalny 33,5 proc. Rata zawiera mechaniczny serwis gwarancyjny i pogwarancyjny w ramach łącznego limitu kilometrów 80 tys. oraz koordynację likwidacji szkód komunikacyjnych. Symulację przygotował Masterlease*.

*Symulacja nie jest ofertą handlową.

Podobne u konkurencji*

VW Polo 1,4 85 KM Comfortline Optimum Skoda Fabia 1,4 85 KM Ambition Toyota Yaris 1,0 VVT-i 70 KM Luna Kia Rio 1,2 85 KM M

51 630 zł 45 250 zł 48 300 zł 40 490 zł

*auta z tego samego segmentu, z takim samym rodzaju nadwozia, o podobnych osiągach i ze zbliżonym lub uboższym wyposażeniem. Ceny katalogowe (bez uwzględnienia promocji i rabatów).