Czołowa marka Volkswagena nie zrealizowała celu

Tadeusz StasiukTadeusz Stasiuk
opublikowano: 2019-03-01 19:36

Wiodąca marka grupy Volkswagen, VW, nie osiągnęła docelowego poziomu marży w 2018 r., donosi Reuters powołując się ma materiał zaprezentowany przez tygodnik „Spiegel”

Stało się tak gdyż zyski z działalności operacyjnej spadły pomimo wzrostu przychodów w czołowej marce  niemieckiego producenta samochodów.

Volkswagen
fot. Bloomberg

Marża operacyjna w marce spadła do 3,8 proc. z 4,1 proc., jak podał magazyn, co oznacza, że nie został zrealizowany cel z przedziału od 4 do 5 proc. ustalony przez prezesa grupy Herberta Diessa. Chce on go podnieść do 6 proc. w średnim okresie.

Oficjalne wyniki Volkswagen ma zaprezentować 12 marca. Kolejna konferencja prasowa dotycząca wyników marki VW ma się odbyć dzień później.

Firma z Wolfsburga informowała przed tygodniem, że wyniki grupy za rok 2018 były obciążone niekorzystnymi wahaniami walutowymi i wąskimi gardłami zaopatrzenia spowodowanymi przez nowe zasady testowania emisji i ostrzegła przed nadchodzącym trudnym rokiem.