Czy wiesz, że…

Materiał partnera Sodexo
30-09-2013, 00:00

Prawie połowa firm z sektora MSP prowadzi programy lojalnościowe dla B2B

Aż 47 proc. małych i średnich przedsiębiorstw działających w Polsce realizuje programy lojalnościowe skierowane do partnerów biznesowych, co jest generalnie potwierdzeniem zachowań całego rynku. Jak wynika z badania przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia na zlecenie Sodexo, średnia roczna kwota przeznaczona przez te podmioty na projekty wsparcia sprzedaży skierowane do sektora B2B była wyższa w 2012 roku o 11 proc. w porównaniu z rokiem 2011.

Prawie 90 proc. programów realizowanych przez firmy należące do MSP w 2012 roku to projekty lojalnościowe o budżecie nieprzekraczającym 500 000 złotych. W ramach realizowanych programów wsparcia sprzedaży wykorzystywane były najczęściej następujące typy nagród: upusty i rabaty (61 proc.), nagrody rzeczowe (52 proc.), kupony (25 proc.) i karty przedpłacone (11 proc.), co w praktyce pokrywa się z wyborami całego rynku.

Ponieważ aktualnie w akcjach lojalnościowych jednym z najbardziej cenionych przez uczestników elementów jest możliwość samodzielnego wyboru nagrody, dlatego tak dużym zainteresowaniem cieszą się takie rozwiązania jak kupony premiowe i karty przedpłacone. Małe i średnie przedsiębiorstwa — tak jak i duże, poszukują skutecznych narzędzi wspierających sprzedaż, które pomagają szybko osiągnąć efekty biznesowe oraz pozwalają na optymalizację kosztów prowadzonych działań. Dlatego tak często wykorzystują programy lojalnościowe w ramach podejmowanych aktywności marketingowych.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Materiał partnera Sodexo

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Firmy / Czy wiesz, że…