
Ostateczna decyzja o wydzieleniu ma zapaść na nadzwyczajnym zgromadzeniu akcjonariuszy, które prawdopodobnie odbędzie się pod koniec trzeciego kwartału. Nowa spółka może być notowana na giełdzie we Frankfurcie do końca 2021 roku - stwierdził Daimler w oświadczeniu.
Daimler Truck dostarczył klientom około pół miliona ciężarówek i autobusów w 2019 roku. Wygenerował 40,2 mld euro przychodów ze sprzedaży ciężarówek i 4,7 mld euro z autobusów.
Wśród producentów trwa wyścig o wprowadzenie na rynek w pełni elektrycznych ciężarówek, aby móc konkurować z długo oczekiwanym modelem Semi zapowiadanym przez Teslę.
Koncerny pracują także nad rozwojem autonomicznej jazdy. Ciężarówki na trasach długodystansowych zwykle poruszają się po drogach szybkiego ruchu, dlatego są postrzegane jako pojazdy, w których technologia ma szansę spowszechnieć wcześniej, niż w przypadku samochodów osobowych jeżdżących w miastach.
W ramach planowanego podziału spółek, kontrolny pakiet Daimler Truck trafiłby do obecnych akcjonariuszy Daimlera.