DaimlerChrysler doda gazu

Paweł Janas
opublikowano: 25-01-2007, 00:00

Będą nowe premiery aut, będzie rozbudowa sieci. Wszystko po to, by zwiększyć sprzedaż o 10 proc.

Będą nowe premiery aut, będzie rozbudowa sieci. Wszystko po to, by zwiększyć sprzedaż o 10 proc.

Spółka DaimlerChrysler Automotive Polska (DCAP) weszła w nowy rok z nowym prezesem, którym od 1 stycznia jest Polak — Jan Madeja. Za główny cel na 2007 r. postawił on sobie wzrost sprzedaży samochodów o 10 proc.

— Chcemy intensywnie pracować nad dalszym rozwojem sieci dilerskiej i serwisowej. Potrzebujemy zwiększyć sieć dla samochodów ciężarowych oraz marek: Chrysler, Jeep, Dodge — wylicza Jan Madeja, prezes DCAP.

Osiągniecie sprzedażowego celu ma ułatwić kilka premier zapowiedzianych na ten rok.

— Spokojny jestem szczególnie o sprzedaż samochodów osobowych. Tym bardziej że w kwietniu do sprzedaży trafi nowy Mercedes klasy C — informuje Jan Madeja.

Także w kwietniu firma chce zaoferować nowego Smarta — marki, której sprzedaż ostatnio w Polsce znacznie spadła. Z innych aut wchodzących w skład grupy Daimler- Chrysler, w tym roku w Polsce mają zadebiutować m.in.: Dodge Nitro i Avenger oraz trzy Jeepy: Wrangler, Compass i Patriot.

Sprzedaż całej grupy DaimlerChrysler w Polsce w ubiegłym roku wzrosła w stosunku do 2005 r. o 14 proc. To sporo, jednak nie wszystkie modele samochodów notowały sukcesy. Bardzo duży wzrost osiągnęły m.in. ciężarowe mercedesy. Niemiecki importer sprzedał ich 1861 sztuk, o 32 proc. więcej niż w 2005 r. Dobrze sprzedawały się także klasyczne osobowe mercedesy. Tu udało się znaleźć nabywców na 3010 sztuk, o 27 proc. więcej. Na drugim biegunie znalazła się sprzedaż niszowego modelu Smart. Polacy kupili w 2006 r. 119 sztuk tego modelu, aż o 53 proc. mniej niż rok wcześniej.

Obroty DCAP w 2006 r. wyniosły 1,774 mld zł. Wyniku netto spółka nie ujawniła.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Paweł Janas

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu