Daleko za liderami światowego handlu

opublikowano: 29-10-2014, 00:00

Prawie połowa (47 proc.) polskich internautów deklaruje, że zdarza im się robić zakupy w sieci

Tak wynika z tegorocznego badania przeprowadzonego przez TNS Polska dla Związku Banków Polskich, którego partnerem była Krajowa Izba Rozliczeniowa. Wynik można by uznać za satysfakcjonujący, gdyby nie świadomość, jak daleko nam do Europy Zachodniej, gdzie odsetek e-konsumentów przekroczył 65 proc., i do Ameryki Północnej, w której ten wskaźnik wynosi prawie 74 proc. W Polsce udział internetowej sprzedaży w całym handlu detalicznym zbliża się do 5 proc., a na najbardziej rozwiniętych rynkach — jak Wielka Brytania czy USA — przekracza 10 proc. To, czym w dziedzinie e-commerce imponuje nasz kraj, jest dwucyfrowy wzrost (21 proc. w 2013 r.). Według raportu „Handel internetowy w Polsce 2014”, opracowanego przez analityków PMR, przychody tej branży w tym roku przekroczą 27 mld zł (czyli będą o 3,5 mld zł wyższe niż rok wcześniej), a już w 2019 r. mogą być nawet dwa razy większe.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Mirosław Konkel

Polecane