DAS rusza z ofertą dla firm

GN
opublikowano: 05-03-2010, 00:00

Ubezpieczyciel ochrony prawnej chce w tym roku znacząco zwiększyć sprzedaż i wyjść na plus.

Ubezpieczyciel ochrony prawnej chce w tym roku znacząco zwiększyć sprzedaż i wyjść na plus.

DAS — tę markę w Niemczech zna niemal każdy. W Polsce nadal niewielu. To ubezpieczyciel oferujący ochronę prawną — polisa w uproszczeniu działa, jak abonament u prawnika. W zamian za roczną składkę pokrywa koszty prowadzenia sporów prawnych: począwszy od spraw karnych, przez spory wynikające z zaniżonego odszkodowania przy stłuczce samochodowej, aż po nieuznaną reklamację w sklepie. I klienci DAS z tego korzystają.

Od rozpoczęcia działalności w Polsce zgłosili już około 12 tys. szkód, z czego ponad jedna trzecia trafiła do sądu. Skuteczność DAS w przypadku sporów dotyczących polis OC i AC przekracza 85 proc. Na razie największą popularnością cieszy się ochrona prawna pojazdu. Teraz niemiecka firma nastawia się na przedsiębiorców.

— Chcemy zaoferować ochronę prawną firm. Nastawiamy się na małe i średnie oraz reprezentantów wolnych zawodów. Obecnie firmy mogą wykupić ochronę prawną pojazdów, ale chcemy rozszerzyć ochronę interesów przedsiębiorcy m.in. przed skutkami złamania zakazu konkurencji przez pracowników — mówi Mariusz Olszewski, prezes DAS w Polsce.

Wykupienie polisy uchroni firmę przed konsekwencjami czynów niedozwolonych popełnionych przez pracowników, w sporach między firmą a pracownikiem, czy wynikających z własności nieruchomości. Oferta dla firm to krok w kierunku dywersyfikacji portfela, ograniczania udziału ubezpieczeń związanych z samochodami.

Ten rok ma być dla DAS przełomowy.

— Chcemy wykonać skok, uzyskać 7,5 mln zł składki z polis sprzedanych nowym klientom i utrzymać wskaźnik odejść na poziomie 16-20 proc. Planujemy wyjść na zero — mówi Mariusz Olszewski.

W ciągu trzech kwartałów DAS zebrał 9,8 mln zł, o 9 proc. więcej niż przed rokiem.

— Ubiegły rok był trudny, zmalała liczba odnowień, na szczęście nowa sprzedaż wzrosła o 30 proc. — mówi Mariusz Olszewski.

Daje to firmie ponad 16-procentowy udział w rynku ubezpieczeń ochrony prawnej. Największymi jej rywalami są Concordia, Generali, Allianz i Aviva. Jeszcze dwa lata temu DAS miał blisko jedną trzecią rynku.

— Oferujemy wyłącznie ochronę prawną, a rywalizujemy z ubezpieczycielami uniwersalnymi, którzy oferują ją przy okazji innych polis, gdzie często klient nie wie, że je wykupuje. A to oznacza, że z ochrony nie będzie korzystał. Poza tym takie firmy często mają wiele wyłączeń, np. polisa nie działa w przypadku sporu dotyczącego innego ubezpieczenia wykupionego u tego samego ubezpieczyciela lub spółki z grupy — mówi Mariusz Olszewski.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: GN

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu