Datapolis chce zawojować świat

RAV
15-11-2010, 00:00

Autorski Workbox trafił już do kopalni złota w Ghanie i Kongresu USA. W ofensywie pomoże mu Passus.

Autorski Workbox trafił już do kopalni złota w Ghanie i Kongresu USA. W ofensywie pomoże mu Passus.

Branża informatyczna jest tak rozległa, że nawet teraz można znaleźć interesującą niszę. Udało się to firmie programistycznej Datapolis, która w cztery lata chce 50-krotnie zwiększyć obroty z 1 mln zł wypracowanych w 2009 r. Pomoże w tym Passus, dystrybutor i wdrożeniowiec systemów IT, Gazela Biznesu z województwa mazowieckiego.

— Datapolis ma doskonały produkt i duży potencjał. Potrzebuje tylko pomocy, głównie sprzedażowej i organizacyjnej. Jeśli ją dostanie, w 3-4 lata jego obroty urosną do 40-50 mln zł — uważa Paweł Misiurewicz, prezes Pasussa.

Prezes kupił 50 proc. udziałów w Datapolis i jest przekonany, że przy obrocie 50 mln zł zysk netto sięgnie 10 mln zł. Wszystko dzięki Workboksowi, autorskiemu programowi graficznemu do projektowania, analizowania i monitorowania procesów biznesowych w firmie, działającego na microsoftowym SharePoincie.

— Już w 2011 r. przychody powinny sięgnąć 10 mln zł. Plan jest ambitny, ale wykonalny, bo coraz więcej firm i instytucji potrzebuje takich rozwiązań — mówi Paweł Misiurewicz.

Firma wypuściła program na rynek na początku 2009 r. Miało być różowo, ale kryzys pokrzyżował plany.

— Sprzedaż nie szła najlepiej — przyznaje Paweł Bujak, prezes Datapolis.

W ciągu roku firma sprzedała tylko kilka licencji, pomogły jej przetrwać usługi programistyczne m.in. dla Microsoftu. W 2010 r. sytuacja się poprawiła i chętnych na Workboksa przybyło, głównie z zagranicy: Kupili go — jak opowiada Paweł Bujak — Tyco Holding, ThyssenKrupp Steel USA, Nexans, zarząd portów lotniczych w Wielkiej Brytanii oraz Izba Reprezentantów USA.

— Program trafił nawet do kopalni złota w Ghanie —twierdzi prezes Datapolis.

Paweł Bujak nie obawia się konkurencji.

— Pod względem technicznym jesteśmy dużo przed nią. Jedyną przeszkodą była dotychczas sieć sprzedaży i marketing — przekonuje szef Datapolis.

Teraz ma się to zmienić dzięki Pasussowi. Firma zyskała około 1 mln zł i wsparcie handlowe. Pracuje właśnie nad budową sieci partnerskiej.

— Mamy podpisane umowy z 32 firmami na całym świecie, ale będzie ich znacznie więcej — zapowiada Paweł Bujak.

Czesi docenili Workboksa

Program Workbox, autorstwa Datapolis, znalazł się wśród tegorocznych finalistów konkursu na Produkt Roku IT 2010 czeskiego magazynu "Computerworld" w kategorii workflow and content management systems. Głównym kryterium nominacji była innowacyjność i wyróżnianie się na tle konkurencji. Zwycięzca zostanie wyłoniony przez jury złożone z redaktorów magazynu oraz zewnętrznych ekspertów.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: RAV

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Datapolis chce zawojować świat