
Po korekcie o koszty programu motywacyjnego strata wyniosła 32,1 mln zł wobec 5,66 mln zł straty w 2021 r.
Technologiczna spółka zwiększyła w ubiegłym roku przychody o 8 proc. do 33,3 mln zł.
- Jesteśmy rozczarowani wynikami sprzedaży, które można przypisać głównie naszemu brakowi doświadczenia w dziedzinie Field Engineering. Nasze procesy przed- i posprzedażowe nie były w stanie obsłużyć rosnącej liczby klientów, jak również większej złożoności kontraktów, nad którymi pracowaliśmy. Zdaliśmy sobie sprawę z tego problemu i zaczęliśmy nad nim pracować ponad rok temu. Teraz patrząc wstecz widzimy, jak wiele udało się już poprawić i o ile skuteczniej jesteśmy w stanie obsłużyć nawet duże i zaawansowane wdrożenia dla bardzo wymagających klientów - mówi Paweł Wieczyński, prezes DataWalk.
Spółka dokonała odpisu aktualizującego wartość aktywów niematerialnych w wysokości 5,2 mln zł z uwagi na fakt, że dynamika przychodów osiągnięta w 2022 r. istotnie odbiegała od założeń przyjętych na testach na utratę wartości w 2021 r.
Odpis został ujęty w jednostkowym sprawozdaniu finansowym Spółki oraz skonsolidowanym sprawozdaniu finansowym Grupy za rok 2022 w pozycji "Pozostałe koszty operacyjne", a tym samym wpływa na wysokość wyniku operacyjnego oraz wartość takich pozycji bilansowych, jak "Wartość firmy" oraz "Wartości niematerialne i prawne".
DataWalk to jedna ze spółek z głównego rynku, której kurs pogłębia roczne dno.
