Dawid kontra goliat w mobilnej TV

KL, MEW
opublikowano: 16-01-2009, 00:00

Konsorcjum największych operatorów komórkowych i spółka Info-TV-FM rywalizują o koncesję na cyfrową telewizję mobilną.

Konsorcjum największych operatorów komórkowych i spółka Info-TV-FM rywalizują o koncesję na cyfrową telewizję mobilną.

Dużo dzieje się w Polsce w ostatnich dniach wokół telewizji cyfrowej. W środę Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji zapowiedziała, że w tym roku może ruszyć telewizja naziemna. Wczoraj z kolei minął termin składania ofert na telewizję mobilną. Zgłosiło się dwóch oferentów. Jednym z nich, zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, jest firma Mobile TV, założona przez czterech największych operatorów telefonii komórkowej — Orange, Polkomtela, Polską Telefonię Cyfrową i P4. Drugą — zajmująca się radiodyfuzją spółka Info-TV-FM, która wkrótce ma stać się częścią holdingu tworzonego przez fundusz Magna Polonia.

— Rozstrzygnięcie przetargu i przydział częstotliwości powinny nastąpić w ciągu dwóch miesięcy — zapowiada Anna Streżyńska, prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej.

W Mobile TV każdy z czterech operatorów zajmował się przy tworzeniu oferty inną dziedziną. Orange było odpowiedzialne za zarządzanie finansami i administrację, Era — za sieć nadawczą, Plus — m.in. za stworzenie elektronicznego przewodnika po programach, a Play — za zawartość programową. Według Wojciecha Jabczyńskiego, rzecznika Grupy TP, dokument liczy aż tysiąc stron.

Konkurencja jest więc silna, ale Zbigniew Gumuliński, prezes i jeden z udziałowców Info-TV-FM, uważa, że jego spółka ma szansę wygrać przetarg. Firma rozpoczęła testy telewizji mobilnej jako jedna z pierwszych w Polsce — już w 2006 r. Testowała ją także wspólnie z Polkomtelem i TVP w 2007 r.

— Chcemy implementować w Polsce gotowe włoskie rozwiązania wspólnie z firmami, które robiły to już na tamtejszym rynku. Dzięki testom i współpracy z Włochami mamy duże doświadczenie w tym zakresie — mówi Zbigniew Gumuliński.

Dodaje, że Info-TV-FM jest otwarte na współpracę z innymi operatorami radiodyfuzyjnymi, a także nadawcami i operatorami komórkowymi.

— Będziemy w stanie rozbudować nasz system, jeżeli oczywiście okaże się, że mobilna telewizja przyjmie się w Polsce. Nie na każdym rynku ta technologia osiąga taką samą popularność — przypomina prezes Info-TV-FM.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: KL, MEW

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu