Dążąc do oszczędności

Komentarz
opublikowano: 2015-06-24 00:00

Przemysł transportowy nieustannie poszukuje nowych rozwiązań, które mają zwiększyć ładowność i zmniejszyć zużycie paliwa w stosunku do każdej przewożonej tony ładunku.

Wybór nowoczesnego środka transportu i osprzętu decyduje nie tylko o ciągłości, ale i efektywności prac, bo wydatki na transport generują znaczną część wszystkich kosztów operacyjnych. Rosnące koszty przewozu ładunków są stymulatorem nowych rozwiązań.

Jednym z najważniejszych wymagań stawianych przed pojazdami jest produktywność. KH-Kipper, producent zabudów wywrotek na samochody ciężarowe, udoskonala je, aby spełniały te restrykcyjne wymagania rynku. Lekkie zabudowy wywrotki o dobrze przemyślanej specjalnej konstrukcji są stworzone do pracy w ekstremalnych warunkach eksploatacyjnych i obniżają wagę pojazdu. Niska waga ma ogromne znaczenie przy wielokrotnie powtarzanych kursach. Nowoczesne zabudowy to niski koszt serwisu, szybszy zwrot z inwestycji i mniejsze koszty paliwa.

Do konstrukcji skrzyń używa się najnowocześniejszych materiałów i komponentów. W celu uzyskania lżejszych skrzyń KH-Kipper stosuje do ich produkcji mocniejsze i cieńsze stale. Pozwala to znacznie obniżyć wagę zabudowy, zwiększyć ładowność i oszczędność paliwa, a także zredukować liczbę godzin pracy potrzebnych na osiągnięcie tego samego rezultatu. Trudnościeralne stale w porównaniu do zwykłej stali konstrukcyjnej są dużo bardziej odporne na uszkodzenia. Dzięki ich doskonałym właściwościom sprężystym nawet przy załadunku w kopalni większych kamieni energia kinetyczna uderzenia jest doskonale rozpraszana. Odpowiednia wytrzymałość skrzyni to również dłuższy okres jej bezawaryjnego użytkowania.

Optymalizacja czasu tzw. kiprowania przy wielokrotnie powtarzanych kursach pozwala zaoszczędzić czas na większą liczbę cykli, a tym samym przetransportować więcej ładunku.

Nawet małe, ale dobrze przemyślane rozwiązania wpływają na oszczędności. Nieustanne wibracje powstające podczas jazdy z pustą skrzynią z czasem doprowadzają do jej uszkodzenia i skrócenia czasu eksploatacji. Pionowym wibracjom zapobiega specjalny zamek Hyfix. A specjalne osłony chronią elementy podwozia przed uszkodzeniem przy załadunku. Zastosowanie układ centralnego smarowania zapewnia minimalne zużycie smaru, obniża do minimum koszty serwisu i kosztowne przestoje w pracy wywrotki.

Wymienne stosowanie różnych zabudów na podwoziach ciężarowych zapewnia wielofunkcyjność pojazdu w ciągu roku. Aplikacja, zwana systemem wymiennym, umożliwia wykorzystanie jednego podwozia najczęściej w konfiguracji pod wywrotkę (tylnozsypową, trójstronną, dwustronną itp.) lub betonomieszarkę o dowolnej pojemności. Wszystkie operacje mogą być wykonywane nawet przez jedną osobę w ciągu zaledwie 10- 14 minut!

Myśląc o konkurencyjności swojego przedsiębiorstwa transportowego, na pewno należy wziąć pod uwagę te wszystkie aspekty, bo pozwolą na osiągnięcie nowego poziomu wydajności.

Łukasz Karczewski, dyrektor handlowy KH-Kipper

Materiał przygotowany przez KH-Kipper