Debiut w końcu udany

Kamil Zatoński
opublikowano: 27-05-2018, 22:00

Inwestujący na małej giełdzie doczekali się zysków z premiery akcji producenta gier.

Spadek nawet o 90 proc. na pierwszej sesji — tak wyglądał debiut Huckleberry Games w grudniu ubiegłego roku. Akcje innego przedstawiciela modnej branży — The Dust — również rozpoczęły przygodę z giełdą od mocnej przeceny. A później było jeszcze gorzej. Można więc było mieć obawy o solidność podstaw wyceny spółki CreativeForge Games, która w piątek 25 maja weszła na NewConnect. Jej wartość na potrzeby oferty prywatnej oszacowano na 32 mln zł, przy 4,5 mln zł przychodów i 2 mln zł straty. Notowania poszły jednak wyraźnie w górę, a kurs zyskiwał w trakcie sesji nawet ponad 80 proc.

Z emisji firma zdobyła 8 mln zł, a pieniądze potrzebne są na produkcję kolejnej gry po kończonej właśnie „Phantom Doctrine”.

Głównym akcjonariuszem firmy jest PlayWay — notowany na głównym rynku GPW. To firma, która jest także wiodącym udziałowcem spółki Moonlit, na której akcje można się zapisywać od minionego czwartku.

12 Tyle spółek z branży producentów gier notowanych jest na NewConnect.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Kamil Zatoński

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Debiut w końcu udany