Decora zaczyna odrabiać straty

Maciej Zbiejcik
24-08-2007, 00:00

Kurs mocno przecenionej firmy

odbija w górę dzięki fali optymizmu na rynkach

Tego lata słońce bardzo późno zaświeciło dla Decory. Wczoraj i przedwczoraj akcje jednego z największych w Polsce producentów i dystrybutorów materiałów wykończenia i dekoracji wnętrz rosły po kilka procent. Wcześniej jednak fala spadkowa, jaka przetoczyła się przez warszawski parkiet, zbiła w siedem tygodni kurs spółki o blisko 50 proc. Wydaje się, że po takim spadku notowania sięgnęły dna i rozpoczęły marsz w górę. Nie bez znaczenia jest też nagły powiew optymizmu na parkietach giełdowych.

Patrząc na wyniki i perspektywy wielkopolskiej spółki, wydaje się, że nie warto lekkomyślnie pozbywać się papierów Decory. Ważnym argumentem może być boom na rynku mieszkaniowym, który jest rynkiem zbytu dla spółki. Według danych ASM w I półroczu 2007 roku wydano w Polsce 114 442 pozwoleń na budowę mieszkań, co oznacza 53,9-procentowy wzrost w stosunku do tego samego okresu roku poprzedniego. Rozpoczęto budowę 86 211 mieszkań, czyli blisko 43 proc. więcej. Te informacje mogą cieszyć Decorę, której oferta obejmuje ponad 5 tys. produktów i dzieli się na cztery główne grupy asortymentowe od wykończenia podłóg przez dekoracje okienne, wykończenia i dekoracje sufitów oraz ścian, po wykończenia łazienki.

Spółka próbuje obsłużyć wszystkie kanały dystrybucji oraz sprostać oczekiwaniom klientów. Postawiła na rozwój dwóch najbardziej zyskownych grup asortymentowych: wykończenia podłóg i dekorację okien. Dział handlowy podzielono na dwie dywizje i wyodrębniono w ich ramach zespół odpowiedzialny za sprzedaż marek premium.

Ważnym rynkiem dla spółki jest także eksport, który stanowi 60 proc. jej sprzedaży. Produkty Decory dystrybuowane są do blisko czterdziestu krajów świata. Szczególnie ważne dla firmy są rynki Europy Środkowej i Wschodniej, gdzie posiada spółki zależne. Jednym z nowych sposobów na pozyskiwanie nowych klientów zagranicznych ma być udział w targach na rynkach lokalnych. Pierwsze próby poczyniono w II kwartale.

Na razie strategia realizowana przez Decorę sprawdza się dobrze. W II kwartale grupa zanotowała 56 mln zł przychodów i 5,1 mln zł zysku netto, co daje dynamikę 39,4 proc. i 38,1 proc. Jeszcze większymi zyskami może się pochwalić w tym kwartale. Działalność Decory cechuje sezonowość. W ubiegłym roku III kwartał okazał się najlepszy, a jego dorobek to 30 proc. rocznych przychodów oraz 44 proc. zysku netto.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Maciej Zbiejcik

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Nieruchomości / / Decora zaczyna odrabiać straty